Αρχείο ημέρας 25 Μαρτίου 2020

Επαναληπτικές ασκήσεις στα μαθηματικά

1.Διαβάζω, αντιγράφω στο τετράδιο των μαθηματικών και λύνω με πράξη το παρακάτω πρόβλημα. Δεν ξεχνώ να γράψω απάντηση!!!

Η Μαίρη είχε στον κουμπαρά της 10 ευρώ. Ο μπαμπάς της έδωσε άλλα 10 ευρώ και η μαμά της άλλα 5 ευρώ. Πόσα ευρώ είχε συνολικά η Μαίρη στον κουμπαρά της; ( Ζωγραφίζω τα νομίσματα του ευρώ.)

To όνομά μου είναι Κοροναϊός

Αυτό το βιβλίο είναι μία πρόσκληση για τις οικογένειες να συζητήσουν με τα παιδιά τους τα συναισθήματα που προκύπτουν από την τρέχουσα κατάσταση σε όλους, μικρούς και μεγάλους.

Αφού διαβάσετε παιδιά το παραμύθι,προσπαθήσετε να κάνετε τις παρακάτω δραστηριότητες. Μετά μου τις στέλνετε στο mail ή στο viber.

ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΕΣ

  1. Ζωγραφίζω τον εαυτό μου πώς νιώθει όταν ακούει στο όνομα του Κοροναϊού.
  2. Περίγραψε τον με λίγα λόγια γραπτά ή προφορικά .( πώς είναι; τι κάνει όταν πάει επίσκεψη…)
  3. Τι μπορείς να κάνεις για να μην έρθει επίσκεψη ο Κοροναϊός σε σένα; (απάντησε γραπτά στο πρόχειρο τετράδιο)
Το-όνοµά-µου-είναι-Κορονοϊός-1

Ο Ευαγγελισμός της Θεοτόκου

Σήμερον της Σωτηρίας ημών το Κεφάλαιο…..

Χαίρε και Χαριτωμένη, Ο Κύριος μετά Σού!

Αποτέλεσμα εικόνας για ευαγγελισμοσ θεοτοκου

ΧΡΟΝΙΑ ΠΟΛΛΑ ΣΤΙΣ ΕΥΑΓΓΕΛΙΕΣ (ΒΑΓΓΕΛΙΤΣΕΣ)

ΚΑΙ ΣΤΟΥΣ ΕΥΑΓΓΕΛΟΥΣ (ΒΑΓΓΕΛΗΔΕΣ)!

Ειδικά τις ευχές μας σε όλους τους μαθητές μας και

σε όλες τις μαθήτριές μας που γιορτάζουν σήμερα!!

Σήμερα ο εορτασμός του Ευαγγελισμού της Θεοτόκου αποκτά ένα πολύ βαθύτερο νόημα για όλους εμάς τους Ορθόδοξους Χριστιανούς, μικρούς και μεγάλους, τις δύσκολες αυτές ώρες που περνάμε!

Το χαρμόσυνο μήνυμα του Αρχαγγέλου Γαβριήλ για την Γέννηση του Χριστού, κρατά ζωντανή την ελπίδα της Λύτρωσης και της ίασης της ψυχής μας!!!

Ας δούμε παρακάτω πληροφορίες:

Γιορτάζουμε το χαρμόσυνο μήνυμα της θείας ενσάρκωσης, που με τόσο σαφή τρόπο μας το παρουσιάζει ο ευαγγελιστής Λουκάς στο Ευαγγέλιο του (κεφ. Α’ στίχ. 26-38).

Την ήμερα αυτή, ο θεόσταλτος αρχάγγελος Γαβριήλ παρουσιάζεται στην Παρθένο Μαρία, στη Ναζαρέτ και της ανήγγειλε ότι θα γεννήσει το Σωτήρα του κόσμου, τον Ιησού Χριστό. Και Όταν η Παρθένος αναρωτήθηκε πώς ήταν δυνατό να συλλάβει χωρίς άνδρα, ο αρχάγγελος της απάντησε ότι «το Άγιο Πνεύμα θα έλθει σε σένα και η δύναμη του Υψίστου θα σε επισκιάσει» Τότε η σεμνή κόρη, η Παρθένος Μαρία, του απάντησε ταπεινά. «Ιδού λοιπόν, η δούλη του Κυρίου. Ας γίνει το θέλημα Εκείνου». και καθώς ο Γαβριήλ εξαφανίστηκε από μπροστά της, συντελέστηκε το μεγαλύτερο μυστήριο της ανθρωπότητας. με τρόπο υπερφυσικό, η Παρθένος συνέλαβε στην άχραντη κοιλιά της, τον Υιό και Λόγο του Θεού. Εκείνον πού με την εκούσια θυσία του επάνω στο Σταυρό, έσωσε το ανθρώπινο γένος από τον αιώνιο θάνατο και την καταστροφή στην οποία είχε οδηγηθεί μετά την πτώση των πρωτοπλάστων από τον παράδεισο και την εμφάνιση της αμαρτίας στον κόσμο.

Αξίζει, όμως, να δούμε πως οι εμπνευσμένοι υμνωδοί της Εκκλησίας μας έψαλαν το κοσμοσωτήριο άγγελμα: 

«Σήμερον χαράς Ευαγγέλια παρθενική πανήγυρις τα κάτω τοις άνω συνάπτεται? ο Αδάμ καινουργείται η Εύα της πρώτης λύπης ελευθερούται και η σκηνή της καθ? ημάς ουσίας τη θεώσει του προσληφθέντος φυράματος ναός Θεού κεχρημάτικεν. Ω μυστήριον! ο τρόπος της κενώσεως άγνωστος, ο τρόπος της συλλήψεως άφραστος. Άγγελος λειτουργεί τω θαύματι παρθενική γαστήρ τον Υίόν υποδέχεται, Πνεύμα άγιον καταπέμπεται Πατήρ άνωθεν ευδοκεί, και το συνάλλαγμα κατά κοινήν πραγματεύεται βούλησιν εν ω και δι? ου σωθέντες, συνωδά τω Γαβριήλ, προς την Παρθένον βοήοωμεν χαίρε, κεχαριτωμένη, ο Κύριος μετά σου, εξ ης ή σωτηρία, Χριστός ο Θεός ημών, την καθ? ημάς προσλαβόμενος φύσιν προς εαυτόν έπανήγαγεν».

Οι αρχές της εορτής του Ευαγγελισμού δεν είναι επακριβώς γνωστές. Το γεγονός ότι η Αγία Ελένη έκτισε στη Ναζαρέτ βασιλική, στην οποία περιλαμβανόταν κατά παράδοση ο οίκος της Θεοτόκου, όπου αυτή δέχθηκε τον Ευαγγελισμό, επέδρασε ίσως στη σύσταση τοπικής εορτής. Οι πρώτες μαρτυρίες περί αυτής ευρίσκονται στον Άγιο Πρόκλο, Πατριάρχη Κωνσταντινουπόλεως, το 430 μ.Χ. και στο Πασχάλιον Χρονικόν (624 μ.Χ.), όπου χαρακτηρίζεται ως συσταθείσα στις 25 Μαρτίου από τους θεοφόρους δασκάλους. Η μεγαλοπρεπής πανήγυρη του Ευαγγελισμού ετελείτο από τους Βυζαντινούς στο ναό των Χαλκοπρατείων, όπου παρίσταντο και οι αυτοκράτορες.

ΠΗΓΗ: Χρησιμοποιήθηκε υλικό από Εκκλησία on line

Γ1΄ ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΑ

Γεια σας και πάλι.
Σήμερα σας στέλνω ασκήσεις πρόσθεσης κι αφαίρεσης, έτσι, για να τα
θυμηθούμε λίγο. Οι ασκήσεις είναι πολλές, 16, εσείς θα ήθελα να κάνετε
τις 10, όποιες θέλετε. Αν πάλι κάποιος θελήσει να τις κάνει όλες,
μπράβο του!
Πάνω στο PDF, δεν μπορείτε να γράψετε, γι αυτό αντιγράψτε τις ασκήσεις
σ ένα τετράδιο κι όταν τελειώσετε. βγάλτε τη σελίδα φωτοτυπία και
στείλτε την στο e- mail μου.
Όποιος έχει εκτυπωτή, μπορεί να το εκτυπώσει, να γράψει πάνω στο χαρτί
τις απαντήσεις και μετά να βάψει με το ίδιο χρώμα  την άσκηση και την
απάντησή της.

(H αράχνη με τις ασκήσεις είναι από την ιστοσελίδα ΄΄Το πρώτο κουδούνι΄΄).

Για να δείτε το έγγραφο πατήστε τον παρακάτω σύνδεσμο:

https://mail.google.com/mail/u/0?ui=2&ik=d9435a9fbc&attid=0.2&permmsgid=msg-f:1662085916453741366&th=1710ea55bc67a336&view=att&disp=inline&realattid=f_k86gn7fj1

Γ1 ΤΑΞΗ

Αγαπητα μου παιδια, γεια σας.
 Σήμερα θα ασχοληθούμε  με τους μύθους του Αισώπου.

Βρήκα έναν   ωραίο μύθο  του Αισώπου, τον Ψεύτη Βοσκό.
Πρώτα όμως, θα ήθελα να δούμε ποιος ήταν ο Αίσωπος.

Αφού διαβάσετε το power point, που μας πληροφορεί για τη ζωή του,θα ήθελα να απαντήσετε στις ερωτήσεις μου, γραπτά σε ένα word. Θα περιμένω να μου το στείλετε με το e-mail μου.

1)Ο Αίσωπος, έγραψε τους μύθους του ή όχι;
2)Πώς πιστεύετε ότι ,στους μύθους του, χρησιμοποιούσε ζώα που δεν υπήρχαν στην Ελλάδα;
3)Περιγράψτε τον Αίσωπο, σύμφωνα μ αυτά που διαβάσατε;
4)Με ποιον τρόπο τον σκότωσαν;

Αφού απαντήσετε στις ερωτήσεις, θα ήθελα να δείτε την ταινιούλα

»Ο ψεύτης βοσκός». (Από το youtube)

Η ηλεκτρονική διεύθυνση του μύθου στο youtube, είναι:  https://youtu.be/prJFhM95i6k 
 Έχει κι εδώ ερωτήσεις:

Γιατί νομίζετε ο μικρός βοσκός έλεγε ψέματα για την εμφάνιση του λύκου;

Γιατί στο τέλος δεν τον βοήθησε κανένας;

Ποιο είναι το συμπέρασμα (δίδαγμα) του μύθου;Όποιος από εσας θέλει, μπορεί να ζωγραφίσει όποια σκηνή  της ιστορίας του έκανε εντύπωση. Μπορεί να μου τη στείλει στο e-mail, με φωτογραφία. Τις ζωγραφιές σας, εγω, θα τις στείλω σε όλους με  το e-mail, για να τις δείτε.

Σας χαιρετώ και σας φιλώ.

Θα τα ξαναπούμε σύντομα!

Μια-μικρη-επανάληψη-στην-ιστορια-1

Η ΑΓΝΩΣΤΗ ΚΥΡΙΑ

Το συγκεκριμένο βιβλίο είναι μία σύντομη ιστορία δραστηριοτήτων σχετικά με την πανδημία corona virus 19 (κορονοϊό) η οποία, εν μία νυκτί, σφράγισε τα σχολεία μας και μας κράτησε στο σπίτι. Διάβασε την ιστορία, κάνε τις δραστηριότητες που ακολουθούν, ζήτησε από τους γονείς σου αν μπορούν να τις βγάλουν φωτογραφία και να μου τις στείλουν με email ή μηνύματα στο messenger ή το viber.


Πάτησε εδώ για το βιβλίο σε ηλεκτρονική μορφή

Δραστηριότητες

  1. Ζωγράφισε την Άγνωστη Κυρία να βήχει.
  2. Ποιες είναι οι ασχολίες σου αυτές τις μέρες στο σπίτι;
  3. Τι άλλο πρέπει να κάνουμε για να τη <<βγάλουμε καθαρή>>;
  4. Ζωγράφισε το σχολείο και τους συμμαθητές σου.

Ασκήσεις εξάσκησης

ΔΙΑΚΡΙΣΗ ΑΡΧΙΚΟΥ ΦΩΝΗΜΑΤΟΣ: 

Να είναι δηλαδή σε θέση το παιδί να διακρίνει με ποιο φθόγγο/γράμμα αρχίζει κάθε λέξη.

1. Γονιός: Θα σου πω μερικές λέξεις. Κάθε φορά θα μου λες  ποια φωνή ακούς πρώτη.

Παράδειγμα: έχω ? ε,     ζάχαρη ? ζ

αβγό??., εκδρομή ??., σήμερα??., θύμωσα??., τρύπα??., κλειδώνω?? και ό,τι άλλη λέξη μπορείτε να σκεφτείτε.

Αρχικά δουλέψτε με  λέξεις απλές για το παιδί ξεκινώντας από δισύλλαβες με σφσφ π.χ. παπί και αυξήστε σταδιακά τη δυσκολία. Όταν εξοικειωθεί αρκετά μπορείτε να βάλετε και λέξεις με δίψηφα σύμφωνα όπου το παιδί θα πρέπει να λέει τον ήχο που ακούει στην αρχή της λέξης π.χ. μπότα ?μπ

2. Γεμίζω το σακούλι! Παίξτε μαζί με το παιδί δίνοντάς του έναν ήχο π.χ. «β» και να πρέπει να γεμίσετε ένα σακουλάκι με καραμέλες, αυτοκόλλητα ή μπίλιες για κάθε λέξη από «β» που θα σας πει το παιδί.

ΔΙΑΚΡΙΣΗ ΤΕΛΙΚΟΥ ΦΩΝΗΜΑΤΟΣ: 

Να είναι δηλαδή σε θέση το παιδί να διακρίνει ποιος φθόγγος/γράμμα ακούγεται στο τέλος κάθε  λέξης.

Γονιός: Θα σου πω μερικές λέξεις. Κάθε φορά θα μου λες  ποια φωνούλα  ακούς στο τέλος.

Παράδειγμα :αυλή ? η,     λύκος ? σ

σόμπα??., αφτί??., έργο??., αργός??., πάρε??., μιλούν??.

Αν χρειαστεί γινόμαστε «αστείοι» φωνάζοντας πιο έντονα το τελικό φώνημα π.χ. αυλή: Αυλήηηηηηηηη «Τι φώναξα στο τέλος;»

ΟΜΟΙΟΤΗΤΑ ΑΡΧΙΚΗΣ ΣΥΛΛΑΒΗΣ: 

Να είναι σε θέση δηλαδή το παιδί να αναγνωρίζει λέξεις που αρχίζουν με την ίδια συλλαβή.

1. Γονιός: Θα σου πω τρεις λέξεις και θα μου βρίσκεις ποια δεν ταιριάζει, ποια δεν αρχίζει με την ίδια φωνούλα.

Παράδειγμα: σύκο ? σύρμα ? τόξο (δεν ταιριάζει το τόξο),

καπέλο ? κανάτα ? βιβλίο( δεν ταιριάζει το βιβλίο)

κήπος ? Κίνα ? πηλός  καρέκλα ? πιρούνι ? πυρετός

σώμα ? ρόδι ? σόλα  φιδάκι ? θάλασσα ? φυλάω

2. Βάλτε  μπροστά στο παιδί διάφορες εικόνες με λέξεις, μερικές εκ των οποίων αρχίζουν με το ίδιο γράμμα. Ζωγραφίστε  ένα τρένο, ένα σπίτι και βάλτε στην ατμομηχανή, στον 1ο όροφο κλπ μια λέξη στόχο.  Ζητήστε από το παιδί να βάλει στα βαγόνια του τρένου ή στους υπόλοιπους ορόφους μόνο τις εικόνες που αρχίζουν με το ίδιο γράμμα της λέξης στόχου.

ΑΝΑΛΥΣΗ ΛΕΞΗΣ ΣΕ ΣΥΛΛΑΒΕΣ: 

Να είναι δηλαδή σε θέση το παιδί να χωρίζει τις λέξεις που ακούει σε συλλαβές. Ονομάζουμε τις συλλαβές κομμάτια, παλαμάκια, παρεούλες, ανάλογα με το επίπεδο του παιδιού και τον τρόπο προσέγγισης του στόχου.

Θέλω να χωρίσεις σε κομματάκια τη λέξη που θα σου πω και να μου τα πεις ένα- ένα ξεχωριστά, όπως στο παράδειγμα που θα κάνουμε.

Παράδειγμα: μπάλα?μπα-λα,  ελάφι?ε- λα- φι, τηλέφωνο?τη-λε-φω-νο.

Όλα,   μάτι,   στρώνω,   όνομα,   χάλασε,   φορτηγό,   ελέφαντας,   περιστέρι,   καταστρέφω, αρχηγός, αστροπελέκι, καταστροφέας. . .

*Μπορείτε να χρησιμοποιείτε εικόνες, σφραγίδες ή και ζωγραφιές του παιδιού και να οπτικοποιείτε τις συλλαβές με κουτάκια.

* Αφού φτιάξει κουτάκια μπορείτε να τα ζωγραφίσετε με διαφορετικό χρώμα και να ρωτάτε τι φωνάζει το κάθε κουτάκι ή σε ποιο κουτάκι ακούγεται η κάθε φωνούλα που λέτε.

π.χ.    βαρέλι

Ποια παρεούλα- συλλαβή  ακούγεται στο μπλε κουτάκι; στο πορτοκαλί; . . .  ή σε ποιο κουτάκι ακούγεται η παρεούλα- συλλαβή «λι»;

ΣΥΝΘΕΣΗ ΣΥΛΛΑΒΩΝ:

Να είναι σε θέση το παιδί να ακούει τις συλλαβές από τις οποίες αποτελείται.

Γονιός:  «Θέλω να γίνεις μάγος και να μαντέψεις ποια λέξη έχω στο μυαλό μου, ακούγοντας τις φωνούλες που θα σου πω»:

Μπορείτε σε όλες τις ασκήσεις να κάνετε πιο παιγνιώδη την εκφώνηση. π.χ. Η μαμά πήρε το ψαλίδι και έκοψε τις λέξεις σε κομμάτια, εσύ με το ραβδί σου, με τη φανταστική σου κόλλα κ.ά. θα τις κολλάς και θα μαντεύεις ποια λέξη χάλασε η μαμά/ ο μπαμπάς.

Παράδειγμα: που-λι ?πουλί, λου-λου-δι ?λουλούδι, μα-θη-μα ?μάθημα

μυ-γα,   νυ-χι,   ψη-νω,   του-βλο,   πο-τα-μι,   κι-θα-ρα,   φα-γη-το,   α-θλη-της

ΟΜΟΙΟΤΗΤΑ ΤΕΛΙΚΗΣ ΣΥΛΛΑΒΗΣ/ ΑΝΑΓΝΩΡΙΣΗ ΟΜΟΙΟΚΑΤΑΛΗΞΙΑΣ: 

Να είναι σε θέση το παιδί να αναγνωρίζει ποιες λέξεις ακούγονται ίδια στην κατάληξή τους.

1. Γονιός:  Θα σου πω τρεις λέξεις και θα μου βρίσκεις ποιες ταιριάζουν, ποιες ακούγεται ίδια στο τέλος.

Παράδειγμα: μαρούλι ? χερούλι (ταιριάζουν), μήλο ? ξύλο (ταιριάζουν),

μπουκάλι ? βιβλίο (δεν ταιριάζουν)

χέρι ? ταίρι τραγούδι ? γαρίδα

τόνος ? πόνος αστείο ? σχολείο

σανίδα ? νησίδα καπέλο ? πινέλο

ψαλίδι ? σπίτι παγίδα ? μολύβι

καθρέφτης ? πέφτεις-  χελώνα

2.Γονιός:  Θα σου πω τρεις λέξεις και θα μου βρίσκεις ποια δεν ταιριάζει, ποια δεν ακούγεται ίδια στο τέλος.

Παράδειγμα:  δώρο ? κάρο ?πανί (δεν ταιριάζει το πανί)

σανός ? θείος ? μονός (δεν ταιριάζει ο θείος)

φέτα ? γάτα ? χέρι ζυμάρι ? γαϊδούρι ? καλάμι

ζάρι ? ξύδι ? χάδι βύσσινο ? καράβι ? άφθονο

3. Διαβάζετε στο παιδί διάφορα ποιηματάκια ή λέτε παιδικά τραγουδάκια που περιέχουν λέξεις με ομοιοκαταληξία και ανά στίχο ή δίστιχο (ανάλογα με το ποίημα/ τραγούδι) ζητήστε από το  παιδί να βρει και να σας πει τις λεξούλες που μοιάζουν, γιατί ακούγονται ίδια στο τέλος. Δημιουργείστε συνθήκες ώστε να είναι δελεαστική η δραστηριότητα. Π.χ. για κάθε σωστό ζευγάρι λέξεων κερδίζει και ένα κομμάτι από το αγαπημένο του πάζλ ή κομμάτια από τα Legoγια να φτιάξει μια κατασκευή μετά το πέρας της άσκησης.

ΠΑΡΑΓΩΓΗ ΟΜΟΙΟΚΑΤΑΛΗΞΙΑΣ: Να είναι σε θέση να συμπληρώνει μόνο του λέξεις σε προτάσεις, φράσεις με στόχο την ομοικαταληξία.

Θα σου λέω ένα μισοτελειωμένο ποιηματάκι και εσύ θα το συμπληρώνεις

Παράδειγμα: Κάτω από το κρεβατάκι / βρήκα εχθές ένα ?(σκυλάκι ή φιογκάκι ή αστεράκι)

Θέλω να φάω μια σαλάτα / ή αλλιώς μία ???????..

Ήρθε ένας ποντικούλης / που ήτανε πολύ ???????..

Δε μου αρέσει να σκουπίζω, ούτε και να ???????..

ΑΦΑΙΡΕΣΗ ΑΡΧΙΚΗΣ ΣΥΛΛΑΒΗΣ: Να είναι σε θέση το παιδί να αναγνωρίζει ποια λέξη προκύπτει όταν αφαιρέσουμε την αρχική συλλαβή.

Θα σου πω μερικές λέξεις. Θέλω να μου πεις αυτό που μένει αν βγάλουμε το πρώτο κομμάτι τους. Αν δυσκολεύεται το παιδί μπορείτε να χρησιμοποιήσετε, όπως παραπάνω, τα κουτάκια με διαφορετικό χρώμα για κάθε συλλαβή και να αφαιρείται το κουτάκι που πρέπει , για να έχει το παιδί οπτικό βοήθημα.

Παράδειγμα: κάτω ? τω,     ποτήρι ?τήρι

κερί???????..ταξίδι???????..,

κάδρο???????.., δασκάλα???????..

π.χ. με κουτάκια   ταξίδι

Φωνάζετε τη λέξη δείχνοντας ένα- ένα κουτάκι με έμφαση. Κάνετε την ερώτηση «Τι θα μείνει αν από τη λέξη ταξίδι, βγάλω το «τα»;»  και παράλληλα αφαιρείτε  το κόκκινο κουτάκι.

ΑΦΑΙΡΕΣΗ ΤΕΛΙΚΗΣ ΣΥΛΛΑΒΗΣ: Να είναι σε θέση το παιδί να αναγνωρίζει ποια λέξη προκύπτει όταν αφαιρέσουμε την τελική συλλαβή.

Γονιός; Θα σου πω μερικές λέξεις. Θέλω να μου πεις αυτό που μένει αν βγάλουμε το τελευταίο κομμάτι τους.

Θυμηθείτε τις πιο ελκυστικές οδηγίες! Π.χ: Κρατήστε ένα ποντικάκι από τα παιχνίδια του και πείτε: Το ποντικάκι πείνασε και τρώει τις παρεούλες από τις λέξεις! Μπορείς να μαντέψεις ποια λέξη μένει κάθε φορά;

Παράδειγμα: μάνα?μα,    βαρέλι ?βαρέ

νίκη???????., γαλανός???????., βρέχω???????., προτιμώ ???????.

Μπορούν να χρησιμοποιηθούν τα κουτάκια, όπως παραπάνω, με τη διαφορά ότι θα παίρνετε το τελευταίο κουτάκι.

ΠΡΟΣΘΕΣΗ ΑΡΧΙΚΗΣ ΣΥΛΛΑΒΗΣ: Να είναι σε θέση το παιδί να αναγνωρίζει ποια λέξη προκύπτει όταν προσθέσουμε μια συλλαβή στην αρχή.

Γονιός: Θα παίξουμε με τις λέξεις!!! Θα φτιάχνουμε καινούριες λέξεις  με φωνούλες που θα σου λέω. Θα σου πω κάποιες λέξεις και εσύ θα τις μεταμορφώνεις. Θα μου λες  ποια λέξη γίνεται, αν βάλουμε στην αρχή το κομματάκι  που θα σου πω.

Παράδειγμα: τάτα (+πα)?  πατάτα, σήμα (+μα)?μάσημα

λινο (+σε) ??.,    ρεμα (+φο) ??.,    νικι (+μα) ??.,

χανο(+λα) ??.,    ράφι(+χω) ??.,   χυνε(+πα) ??.,

Και εδώ αν το παιδί δυσκολεύεται δίνουμε οπτικό βοήθημα με κουτάκια που προσθέτουμε.

ΠΡΟΣΘΕΣΗ ΤΕΛΙΚΗΣ ΣΥΛΛΑΒΗΣ: Να είναι σε θέση το παιδί να αναγνωρίζει ποια λέξη προκύπτει όταν προσθέσουμε μια συλλαβή στο τέλος.

Γονιός: Θα σου πω κάποιες λέξεις. Θα μου λες  αυτό που γίνεται, αν βάλουμε στο τέλος το κομματάκι που θα σου πω.

Παράδειγμα: ρίγα (+νη) ? ρίγανη,         γύρι (+ζω) ? γυρίζω

λεμό (+νι) ??..,    λιμα (+νι) ??..,    δοξα (+ρι) ??..,

ζυγω(+νω) ??..,    σακα(+κι) ??..,   φωτι(+ζω) ??..,

ΣΥΝΘΕΣΗ ΦΩΝΗΜΑΤΩΝ: Να είναι σε θέση το παιδί να συνθέτει τους ήχους/φθόγγους που ακούει και να λέει ποια λέξη φτιάχνουν.

Γονιός: Θα σου πω μερικές φωνούλες/ήχους  στη σειρά. Θέλω να μαντέψεις ποια λεξούλα θα πω.

Παράδειγμα: έ-λ-α ? έλα,                ρ-ύ-ζ-ι ?ρύζι

έ-ν-α??.., ώ-ρ-α??.., β-ή-χ-ω??.., γ-ά-τ-α???..,  β-α-ρ-έ-λ-ι????.., π-η-γ-ά-δ-ι???????,  π-ε-ντ-ε??..,  τ-ρ-ε-χ-ω?????.., κ-ο-λ-π-ο????.

Ο βαθμός δυσκολίας των λέξεων αυξάνει προοδευτικά. Στην αρχή απλές δισύλλαβες, τρισύλλαβες και μετά λέξεις που έχουν μέσα «μπ» , «ντ» ,«σπ», «τρ» κ.ά.

ΑΝΑΛΥΣΗ ΛΕΞΗΣ ΣΕ ΦΩΝΗΜΑΤΑ: Να είναι σε θέση το παιδί να αναλύει σε  ήχους/φθόγγους που μια λέξη που ακούει.

Γονιός: Θα σου πω μερικές λέξεις. Θέλω να μου τις πεις αργά, λέγοντας τώρα εσύ τους ήχους που φτιάχνουν τη λεξούλα .

Παράδειγμα: σαν ? σ-α-ν,         βίδα ? β-ι-δ-α

όλο????,  εγώ ????,  πόλη????, χθες????, γέρος????, νότος????

Ομοίως και εδώ ως προς τον βαθμό δυσκολίας των λέξεων.