Ο Σύλλογος Διδασκόντων του 6ου Δημοτικού Σχολείου Νάουσας με τη δημιουργία της παρούσας ιστοσελίδας, ευελπιστεί να καλλιεργήσει μια μορφή διαδικτυακής επικοινωνίας με την ευρύτερη σχολική κοινότητα, τους γονείς αλλά και τους φίλους...
Δείτε όλα τα άρθρα του/της 6dimnaou →
Στο πλαίσιο υλοποίησης του σχεδίου δράσης με θέμα την μετάβαση από το Δημοτικό στο Γυμνάσιο τα μέλη της ΕΔΥ του σχολείου μας, κ.κ. Αργυρίου Ματίνα (ψυχολόγος) και Κυριακίδου Σοφία Κοινωνική λειτουργός), στις 27–05-2024, συζήτησαν με τους/τις μαθητές /ριες της ΣΤ τάξης και βοήθησαν να εκφράσουν βιωματικά τα συναισθήματα, τις προσδοκίες και τις ανησυχίες τους! Τα παιδιά ανταποκρίθηκαν πρόθυμα στο κάλεσμα και φυσικά μέσα από μία ακόμη δράση αποφορτίστηκαν!
Όπως κάθε χρόνο έτσι και φέτος ως μέλη του δικτύου για την ασφάλεια του διαδικτύου, η Διευθύντρια υλοποίησε πρόγραμμα με θέμα την τεχνητή νοημοσύνη, με τα παιδιά της Γ τάξης!
Το τελικό προϊόν του προγράμματος είναι το ακόλουθο βίντεο, στο οποίο τα παιδιά αφού χωρίστηκαν σε πέντε ομάδες κατασκεύασαν αφίσες με θέμα την τεχνητή νοημοσύνη, τους κινδύνους και τα οφέλη και έγραψαν ανά ομάδα κι ένα σύνθημα! Στη συνέχεια βιντεοσκοπήθηκαν και το αποτέλεσμα είναι φανατστικό!
Τα παιδιά το απόλαυσαν και χάρηκαν για το αποτέλεσμα!
Η Α’ τάξη του σχολείου μας, με την κ. Ψυρίδου Κατερίνα, καθώς και οι Α’ και Δ’ τάξεις του 7ου δημοτικού σχολείου Νάουσας συναντήθηκαν στο Πάρκο Κυκλοφοριακής Αγωγής. Αντάλλαξαν ιδέες, σκέψεις, μηνύματα και κατασκευές στο πλαίσιο του προγράμματος δεξιοτήτων: «Τον Κ.Ο.Κ αγαπώ. Με ασφάλεια κυκλοφορώ.»
Τέλος έδωσαν όλοι μαζί υπόσχεση για μία ακόμη εποικοδομητική συνάντηση.
Με ιδιαίτερη χαρά σήμερα Δευτέρα 22 του Απρίλη 2024 το πρωί επισκεφτήκαμε οι μαθητές και οι μαθήτριες των Δ, Ε και ΣΤ τάξεων το 2ο Λύκειο Νάουσας για να συμμετέχουμε στην δράση «Γαλλική κουζίνα». Τα παιδιά που συνοδεύονταν από την εκπ/κό Γαλλικής κ. Νάτσιου ΄Εφη και τις /τους εκπ/κούς κ.κ. Γιαννακοπούλου Θωμαή και Δεληχρήστο Χρήστο, ενθουσιάστηκαν με τον πλούσιο μπουφέ, γεύτηκαν την «γλυκιά» γαλλική κουζίνα, έμαθαν για τις γαστρονομικές συνήθειες των Γάλλων, τραγούδησαν γαλλικά τραγούδια και φυσικά το διασκέδασαν πολύ!
Συγχαρητήρια στο 2ο Λύκειο Νάουσας και ιδιαίτερα στην εκπ/κό Γαλλικής κ. Ντίνα Νούση, για την φιλοξενία.
Την Τρίτη 12 του Μάρτη 2024 υποδεχτήκαμε με χαρά στο σχολείο μας τον κ. Νικόλα Ταμπακιάρη, φοιτητή που ντύνεται από πολύ μικρός μπούλα και τιμά το έθιμο, συμμετέχοντας ενεργά στο δρώμενο της Νάουσας ¨Γενίτσαροι και Μπούλες».
Ο κ. Ταμπακιάρης μίλησε στα παιδιά των Α και Β τάξεων για το δρώμενο και την Ναουσαίικη παράδοση και έδειξε την φορεσιά της μπούλας. Επίσης μέσα από συζήτηση και προβολή βίντεο και φωτογραφιών συζήτησε και μοιράστηκε με τα παιδιά τα συναισθήματα που ο ίδιος νιώθει όταν ντύνεται μπούλα και χορεύει στους δρόμους της πόλης κατά τη διάρκεια της Αποκριάς στη Νάουσα!
Μια κόμη πολύ σημαντική επιμόρφωση των μικρ΄ψων μαθητών/ριών μας που πολλοί από αυτούς συνεχίζουν την παράδοση με καμάρι και λεβεντιά!
Ευχαριστούμε τον κ. Ταμπακιάρη για την πολύ χρήσιμη και ενδιαφέρουσα ενημέρωση!
Ο Ερατοσθένης (3ος π.Χ. αιώνας) ήταν Διευθυντής της μεγάλης Βιβλιοθήκης του Μουσείου της Αλεξάνδρειας, όπου σε ένα πάπυρο διαβάζει ότι στις 21 Ιουνίου (νοτιοανατολικά της ηλίου) στα νότια σύνορα της πόλης Συήνης (Ασσουάν), οι στύλοι δεν ρίχνουν καθόλου σκιά και ο Ήλιος ανακλάται ακριβώς στο βάθος ενός πηγαδιού (δηλαδή βρίσκεται στο Ζενίθ του τόπου). Ως επιστήμονας, λοιπόν, ο Ερατοσθένης διερωτήθηκε, εάν συμβαίνει το ίδιο ταυτόχρονα και σε άλλο άλλο πχ. στην Αλεξάνδρεια. Όμως, στην Αλεξάνδρεια, κατά την ίδια μέρα και ώρα, οι κατακόρυφοι στύλοι έριχναν σκιά.
Αν η Γη ήταν επίπεδη, οι κατακόρυφοι στύλοι στις δύο πόλεις θα ήταν παράλληλοι και θα έπρεπε και οι δύο να ρίχνουν σκιά. Αφού, λοιπόν, αυτό δεν είναι αλήθεια, τι μπορεί να συμβεί; Η απάντηση δόθηκε από τον Ερατοσθένη υποστηρίζοντας ότι η επιφάνεια της Γης δεν είναι επίπεδη αλλά σφαιρική. Αυτό το συμπέρασμα είναι, προφανώς, θεμελιώδους σημασίας και επιπλέον επέτρεψε στην Ερατοσθένη να προσδιορίσει την ακτίνα και τη μήκος της περιφέρειας της Γης. Πραγματικά, από το μήκος της σκιάς υπολογίζεται αμέσως η διαφορά των γεωγραφικών διαστάσεων των δύο πόλεων, ίση με περίπου 7 μοίρες. Επειδή η απόσταση των δύο πόλεων ήταν γνωστή από ιστορίες βηματιστών και ήταν ίση με περίπου 800 χιλιόμετρα (εικάζεται ότι ο Ερατοσθένης ενοικίασε βηματομετρητές για τη μέτρησή της), η περιφέρεια της Γης υπολογίστηκε με 40000 χιλιόμετρα.
Αυτή είναι η σωστή απάντηση και ο Ερατοσθένης έδωσε με τη χρήση ως μοναδικά εργαλεία ράβδους, μάτια, πόδια, μυαλό με απλότητα σκέψης και εκτελέσεως. Το λάθος στον υπολογισμό ήταν μόνο 2%, ένα πραγματικά αξιοσημείωτο επίτευγμα για περίπου 2,5 χιλιάδες χρόνια πριν. Έτσι, ο Ερατοσθένης ήταν ο πρώτος άνθρωπος που μετρά τις διαστάσεις του πλανήτη Γη, γι ‘αυτό και θεωρείται δημιουργός της μαθηματικής γεωγραφίας.
Η ιδέα για το σύγχρονο πείραμα του Ερατοσθένη
Η εαρινή ισημερία την Τετάρτη 20 Μαρτίου 2024, σηματοδοτεί την αρχή της άνοιξης. Την ημέρα αυτή ο Ήλιος βρίσκεται κάθετα πάνω από τον ισημερινό της Γης και η διάρκεια της ημέρας είναι περίπου ίση με της νύχτας.
Η δράση με τίτλο: «Το Πείραμα του Ερατοσθένη για τον υπολογισμό της ακτίνας της Γης» που θα πραγματοποιηθεί, την Τετάρτη 20 Μαρτίου 2024, δίνει την ευκαιρία σε μαθητές από σχολεία όλης της Ελλάδας να υπολογίσουν την περιφέρεια της Γης επαναλαμβάνοντας το διάσημο πείραμα του αρχαίου Έλληνα μαθηματικού, αστρονόμου και φιλοσόφου Ερατοσθένη. Βασικός στόχος της δράσης είναι η ανάδειξη του πειράματος, ως αναπόσπαστου συστατικού της εκπαιδευτικής διαδικασίας, μέσα από την συμμετοχή μαθητών και εκπαιδευτικών σε βιωματικές και συνεργατικές ανακαλυπτικές δραστηριότητες.
Η δράση διοργανώνεται φέτος από την Πανελλήνια Ένωση Υπευθύνων ΕΚΦΕ (ΠΑΝΕΚΦΕ), σε συνεργασία με το με το ΙΑΑΔΕΤ του Εθνικού Αστεροσκοπείου Αθηνών το ελληνικό γραφείο της ESERO, καθώς και την έγκριση του ΥΠΑΙΘA. Στη δράση μπορούν να συμμετέχουν ομάδες μαθητών Α/θμιας και Β/θμιας εκπαίδευσης, με την καθοδήγηση των εκπαιδευτικών τους.
Η δραστηριότητα της υλοποίησης του ιστορικού πειράματος του Ερατοσθένη είναι ιδιαίτερα απλή. Με την απλότητα όμως αυτή, είναι ιδιαίτερα εντυπωσιακό ότι κατορθώνει να:
♦ οδηγεί στη διαπιστωμένη γνώση και αποδοχή της αξίας των Θετικών Επιστημών για την κατανόηση του σύμπαντος κόσμου,
♦ προσελκύει αβίαστα το ενδιαφέρον των μαθητών και να μαγνητίζει τη σκέψη αρκετών, ώστε να προωθεί και να καλλιεργεί τη θετική στάση τους απέναντι στις Θετικές Επιστήμες.
Στο σχολείο μας που συμμετέχει στο πείραμα με υπεύθυνη την Διευθύντρια κ. Αναστασία Λαφάρα, πραγματοποιήθηκε το πείραμα σε συνεργασία με το 3ο Γυμνάσιο Νάουσας, την Πέμπτη 21 Μαρτίου 2024, το μεσημέρι στις 12.40 μ.μ. ώρα που μεσουρανεί ο ήλιος στη Νάουσα.
Τις επόμενες ημέρες θα γίνει η επεξεργασία των μετρήσεων και η τελική μέτρηση της ακτίνας της γης κατά μέσο όρο!
Σειρά είχαν τα παιδιά των Γ και Δ τάξεων να απολαύσουν τις υπέροχες πράσινες βιολογικές και φρεσκότατες σαλάτες από το θερμοκήπιο του σχολείου μας, σήμερα 21 Μαρτίου 2024!
Τα παιδιά μάζεψαν τα μαρούλια, πράσινα και λόλα , τα κρεμμυδάκια και τη ρόκα, τα πλύναμε και τα φτιάξαμε υπέροχες σαλάτες με αγνό παρθένο ελαιόλαδο, μηλόξιδο και αλάτι!
Ήταν πραγματικά μια αλλιώτικη, υπέροχη εμπειρία για όλους μας!
Τιμή και χαρά να υποδεχόμαστε τη λεβεντιά και το μεγαλείο της Ναουσαίικης παράδοσης στη σχολική μας αυλή!! Συγκίνηση και αισιοδοξία για τη νέα γενιά που κρατά ψηλά το λάβαρο της παράδοσης και συμμετέχει συνειδητά στην συνέχιση του δρώμενου, με τόση πίστη, αφοσίωση και μεράκι!!
Παρέα μας ήταν και τα παιδιά του νηπιαγωγείου που χάρηκαν κι αυτά το χορό και την μουσική από τον ζουρνά και το νταούλι! Μία ακόμη ευχάριστη εκτός των άλλων ευκαιρία συνεύρεσης των παιδιών του Δημοτικού με τα παιδιά του νηπιαγωγείου, μία ακόμη δράσης ομαλής μετάβασης με άρωμα αποκριάς και παράδοσης!
Ευχαριστούμε θερμά το Σύλλογο » Γενίτσαροι και Μπούλες» για τις όμορφες και συγκινητικές στιγμές που ζήσαμε σήμερα, το Σύλλογο Γονέων και κηδεμόνων για την βοήθεια και όλους τους γονείς για τα κεράσματα που προσέφεραν!! Χρόνια πολλά και του χρόνου να είμαστε καλά να ξανανταμώσουμε!!
Την Τρίτη 5 του Μάρτη 2024 υποδεχτήκαμε στο σχολείο μας τον γιατρό του Κέντρου Υγείας Νάουσας κ. Κοτζιάμπαση Αναστάσιο και την νοσηλεύτρια κ. Στεφανή Φανή, για να μάθουμε πώς να προλαμβάνουμε τα ατυχήματα στην σχολική μας αυλή !
Το πρόγραμμα απευθύνεται στους/στις μαθητές/ριες των Α και Β τάξεων και φυσικά είχε επιμορφωτικό χαρακτήρα.
Τα παιδιά το παρακολούθησαν με εξαιρετικό ενδιαφέρον και απάντησαν με χαρά στις ερωτήσεις και στον προβληματισμό που με διαδραστικό τρόπο τέθηκε τόσο από τον κ. Κοτζιάμπαση όσο και από τη ν κ. Στεφανή!