Την Τρίτη 21 του Οκτώβρη 2025 οι μαθητές και οι μαθήτριες της Δ τάξης συνοδευόμενοι/νες από τον δάσκαλό τους κ. Μήτογλου Βασίλη συμμετείχαν στο επιμορφωτικό πρόγραμμα του ΚΕΠΕΑ Νάουσας, διάρκειας 6 διδ. ωρών με θέμα
«Κλωστές και νήματα στα αδράχτια της βιομηχανικής Νάουσας».
Το πρόγραμμα του ΚΕΠΕΑ όπως αυτό είναι αναρτημένο στην ιστοσελίδα του ΚΕΠΕΑ Νάουσας περιλαμβάνει:
Στον ιστό της πάλαι ποτέ βιομηχανικής
Νάουσας υπάρχουν πλήθος εργοστασίων, απομεινάρια μιας άλλοτε ακμάζουσας εποχής.
Για να ξανακούσουμε τις μηχανές που σίγησαν, τους εργαζόμενους που
άλλαξαν επάγγελμα, τους εργοδότες που έφυγαν, αλλά και να παρακολουθήσουμε την
ωρίμανση και την μετεξέλιξη αυτών των δυναμικών μονάδων οργανώθηκε ένα
πρόγραμμα διαφορετικό. Ένα πρόγραμμα περιβαλλοντικής εκπαίδευσης για την
αειφορία που εστιάζεται στην επίδραση του ανθρώπου στο φυσικό περιβάλλον, τη
χρήση των υδατικών πόρων ως πηγή ενέργειας ιδωμένα μέσα από το τρίπτυχο
κοινωνία – περιβάλλον- οικονομία.
Στόχοι του προγράμματος
- Να γνωρίσουν οι μαθήτριες και οι μαθητές τα
προβιομηχανικά και βιομηχανικά μνημεία της Νάουσας.
- Να εξοικειωθούν με την τοπική ιστορία και την
τοπική γεωγραφία της περιοχής.
- Να ευαισθητοποιηθούν στην εύρεση λύσεων διάσωσης
και ανάδειξης των μνημείων του βιομηχανικού πολιτισμού.
- Να αναπτύξουν οικολογική – ιστορική – δημοκρατική
συνείδηση βασισμένη στα βιώματα τους.
Το μονοπάτι μας ξεκίνησε από τα εργοστάσια της Πέλλα-Όλυμπος στην περιοχή «Συνοικισμός» της Νάουσας και κατέληξε στον Πολυχώρο Πολιτισμού «Έρια» και στο Κέντρο Βιομηχανικής Κληρονομιάς Νάουσας.
Οι μαθητές μας είχαν την ευκαιρία να δουν τα εργοστάσια της πόλης μας , να μάθουν για τη διαδικασία παραγωγής νήματος, να γνωρίσουν τις συνθήκες εργασίας των εργατών της εποχής αλλά και να στοχαστούν πάνω στη σημασία της ύπαρξης εργοστασίων στην οικονομική ανάπτυξη της πόλης και στις συνθήκες εργασίας και την παιδική εργασία.
Αξιολογώντας το παραπάνω πρόγραμμα … τα παιδιά έμαθαν στο πεδίο για την βιομηχανική μας κληρονομιά στο πεδίο και φυσικά είχαν την ευκαιρία να ζήσουν μια αξιόλογη επιμορφωτική εμπειρία .