Κατηγορίες άρθρων

Athens Time

Ημερολόγιο άρθρων

Αυγούστου 2018
Δ Τ Τ Π Π Σ Κ
« Ιουλ    
 12345
6789101112
13141516171819
20212223242526
2728293031  

ERASMOUS +(2018-1-EL01-KA101-047178):

«Μετάβαση από το Νηπιαγωγείο στο Δημοτικό: Ένα μεγάλο βήμα σε μια ασφαλή και γνώριμη αγκαλιά»- «From Pre-School to Primary School: A Great Step in a safe and familiar embrace»

ΔΡΑΣΕΙΣ ΚΑΘΗΓΗΤΡΙΑΣ ΦΥΣΙΚΗΣ ΑΓΩΓΗΣ

  • Γνωριμία με το μάθημα της Φυσικής Αγωγής
  • Συμμετοχή των νηπίων στις τελικές αθλητικές και πολιτιστικές εκδηλώσεις του σχολείου

Μέσα από τις εμπειρίες μας τόσο ως δάσκαλοι όσο και ως γονείς αισθανθήκαμε την ανάγκη  να προσεγγίσουμε θεωρητικά και πρακτικά, το θέμα της ομαλής μετάβασης των νηπίων στο Δημοτικό Σχολείο, με δράσεις ενταγμένες σε ένα ευρύτερο και καλά σχεδιασμένο project, με τρόπο ολιστικό και οργανωμένο (Downer, Driscoll, and Pianta, 2006; Entwisle & Alexander, 1998).

Πιο συγκεκριμένα, σχεδιάσαμε και εγκρίθηκε από το Erasmus+, ένα πρόγραμμα ομαλής μετάβασης των παιδιών που θα έρθουν από το 6ο Νηπιαγωγείο της Νάουσας στο σχολείο μας. Το πρόγραμμα ξεκίνησε ανεπίσημα από τον Μάρτιο του 2018 και θα ολοκληρωθεί τον Μάιο του 2020. Έχει ως σκοπό να υποστηρίξει μέσα από οργανωμένες δράσεις και εκδηλώσεις, την προετοιμασία των παιδιών και των γονέων που θα φοιτήσουν στην Α΄ τάξη του σχολείου μας την επόμενη σχολική χρονιά 2018-19 και τη νέα προετοιμασία των παιδιών, των γονέων και των εκπ/κών στην μεθεπόμενη σχολική χρονιά 2019-20 (Briggs, 1997; McCain & Mustard, 1999; Rosenkoetter, Whaley, Hains and Pierce, 2001; Dockett & Perry, 2001).

Στα πλαίσια λοιπόν αυτού του εκπαιδευτικού προγράμματος και των κοινών εκπαιδευτικών δραστηριοτήτων και προγραμμάτων των Νηπίων με τους μαθητές του Δημοτικού, πραγματοποιήθηκαν οι ακόλουθες δράσεις:

1η δράση: Γνωριμία με το μάθημα της Φυσικής Αγωγής

Την Τρίτη 12 Ιουνίου 2018, η εκπαιδευτικός Φυσικής Αγωγής κ. Μαριάνθη Οικονόμου, προσκάλεσε τα νήπια, την ώρα που έκανε γυμναστική με την Β΄ τάξη, για να έρθουν σε μια πρώτη επαφή με ένα από τα καινούρια μαθήματα που θα διδάσκονται τη νέα σχολική χρονιά.

Χωρίστηκαν σε ζευγάρια ( ένα παιδί της Β΄ και ένα νήπιο ) και παίξανε παιχνίδια συνεργασίας με μπαλόνια. Τα παιδιά έπρεπε ανά δύο να μετακινούνται στο χώρο, κρατώντας το μπαλόνι με διάφορα σημεία του σώματος τους(κεφάλι με κεφάλι, χέρι με χέρι, δεξί πόδι με αριστερό πόδι, πλάτη με πλάτη…), ακολουθώντας συγκεκριμένη διαδρομή. Βασική προϋπόθεση επιτυχίας ήταν η στενή συνεργασία τους ώστε να μην πέσει κάτω το μπαλόνι. Στη συνέχεια, αντάλλασσαν πάσες με το ζευγάρι τους χρησιμοποιώντας κάθε φορά και ένα διαφορετικό μέλος του σώματος, σύμφωνα με τις οδηγίες ( το μέτωπο, την παλάμη, το γόνατο κτλ ).

2η δράση: Συμμετοχή των νηπίων στις τελικές αθλητικές και πολιτιστικές εκδηλώσεις του σχολείου

Η πρώτη επαφή των νηπίων με το μάθημα της Αγωγής και τη γυμνάστρια ήταν απίστευτα διασκεδαστική και τα νήπια  εξέφρασαν την επιθυμία να ξαναπαίξουν το ίδιο παιχνίδι. Η γυμνάστρια λοιπόν πρότεινε και τα νήπια δέχτηκαν να το επαναλάβουν με τα παιδιά της Β΄ τάξης, δύο μέρες αργότερα, στις 14 Ιουνίου 2018, στα πλαίσια των αθλητικών και πολιτιστικών εκδηλώσεων στη γιορτή λήξης της σχολικής χρονιάς του σχολείου μας.

Στις εκδηλώσεις παρευρίσκονταν για πρώτη φορά μαζί με όλο το σχολείο τα νήπια και οι γονείς τους. Το παιχνίδι που παρουσίασαν ενθουσίασε το κοινό και καταχειροκροτήθηκαν.

DSC00296

DSC00298

DSC00302

DSC00313

Τα σχόλια έχουν κλείσει.