Αρχείο μηνός Μάιος 2025

Οι Νεφέλες του Αριστοφάνη στο αρχαίο θέατρο του ΔΙΟΝ…

Την Παρασκευή 23 του Μάη οι μαθητές/ριες των Δ, Ε και Στ τάξεων του σχολείου μας, με την συνοδεία των υπεύθυνων εκπ/κών των τάξεων και την Διευθύντρια κ. Αναστασία Λαφάρα, επισκέφτηκαν το αρχαίο θέατρο του Δίον, στο πλαίσιο υλοποίησης των σχεδίων δράσης με θέμα την τέχνη (φωτογραφία και κινηματογράφο).

Παρακολούθησαν με εξαιρετικό ενδιαφέρον την αρχαία κωμωδία «Νεφέλες» του Αριστοφάνη, που ενώ γράφτηκε 2500 χρόνια πριν, τα μηνύματα και η πλοκή της είναι απίστευτα επίκαιρα!

Στη συνέχεια επισκεφτήκαμε την παραλία του Κορινού, φάγαμε, τραγουδήσαμε, παίξαμε και φυσικά περάσαμε υπέροχα, χτίζοντας όλοι μαζί αξέχαστες εμπειρίες ζωής, με φόντο το σχολείο!

Εικαστικές δημιουργίες με θέμα την Διατροφή

Στo πλαίσιo υλοποίησης του σχεδίου δράσης με θέμα την διατροφή και την υγεία, οι μαθητές/ριες της Ε΄τάξης δημιούργησαν:

  1. Ένα μενού για το κυλικείο του σχολείου όπου έγραψαν και σχεδίασαν τα προϊόντα του, στην αγγλική γλώσσα υπό την καθοδήγηση της κυρίας των Αγγλικών, κ. Γιούρου Καλλιόπης. Στη συνέχεια έγινε διαγωνισμός καλύτερης αφίσας και κέρδισε αυτή του μαθητή Δημήτρη Χατζηκώστα. Η αφίσα του μπήκε στην πόρτα του σχολικού κυλικείου:

2. Με την βοήθεια της υπέυθυνης εκπ/κού της τάξης κ. Κατερίνας Τσαλιγοπούλου, συζήτησαν για την διατροφική πυραμίδα και τις υγιεινές συνήθεις διατροφής που οφείλουν ως παιδιά να υιοθετήσουν:

Ενδοσχολική επιμόρφωση με θέμα το θέατρο…

Την Τρίτη  20 του Μάη 2025, στο πλαίσιο υλοποίησης του σχεδίου δράσης » Αφιέρωμα  στον ελληνικό κινηματογράφο »  πραγματοποιήθηκε  ενδοσχολική επιμόρφωση στα μέλη του Συλλόγου Διδασκόντων, από την ηθοποιό και γονέα του σχολείου μας, κ. Ηλιάνα Τσίλη, με θέμα το στήσιμο μιας θεατρικής παράστασης. Το σχολείο μας ετοιμάζει το ανέβασμα θεατρικής παράστασης με θέμα τον παλαιό ελληνικό κινηματογράφο, που θα ανέβει στην αίθουσα ΄Ερια του Δήμου μας, με τη λήξη του σχολικού έτους και πιο συγκεκριμένα την Πέμπτη 12 Ιουνίου  2025 το πρωί. Η συνεργασία  με την κ. Ηλιάνα θα συνεχιστεί σε πιο τακτική βάση, ώστε μέσα από τις συμβουλές της ως ειδικού να δομήσουμε την παράσταση με τον καλύτερο δυνατό τρόπο! Ευχαριστούμε  θερμά  την κ. Ηλιάνα Τσίλη για την υπέροχη συνεργασία και βοήθεια! 

Το Βάζο με τα μοναχικά μπισκοτάκια…

Την Πέμπτη 15 Μαΐου 2025, παρακολουθήσαμε μια εξαιρετική θεατρική παράσταση. Ο Σύλλογος Δασκάλων και Νηπιαγωγών Νάουσας, στο Δημοτικό Θέατρο Νάουσας φιλοξένησε τη θεατρική παράσταση «Το Βάζο με τα Μοναχικά Μπισκοτάκια», μια συγκινητική δημιουργία των μαθητών/ριών του Δημοτικού Σχολείου Κουλούρας, σε σκηνοθεσία της κας Σοφίας Παυλίδου.

Η παράσταση, αφιερωμένη στα παιδιά στο φάσμα του αυτισμού, αποτέλεσε μια πράξη αγάπης, συμπερίληψης και κοινωνικής ευαισθησίας. Θερμές ευχαριστίες σε όλους όσοι στήριξαν την προσπάθεια αυτή – φορείς, εκπαιδευτικούς, γονείς και, φυσικά, τα παιδιά που με το ταλέντο και την ψυχή τους μετέτρεψαν τη σκηνή σε γέφυρα κατανόησης και αποδοχής.

Ήμαστε πολύ τυχεροί που την παρακολουθήσαμε και είδαμε πόσο σημαντικό είναι τα ίδια τα παιδιά μέσα από ρόλους να μας δείχνουν την αξία και το νόημα της συμπερίληψης και αποδοχής!


RESCUR: ΕΝΑ ΕΜΠΟΔΙΟ, ΜΙΑ ΕΥΚΑΙΡΙΑ – 3η Θεματική Ενότητα

ΘΕΜΑΤΙΚΗ ΕΝΟΤΗΤΑ 3: ΚΑΛΛΙΕΡΓΩΝΤΑΣ ΜΙΑ ΝΟΟΤΡΟΠΙΑ ΕΞΕΛΙΞΗΣ

Σε αυτήν τη θεματική ενότητα τα παιδιά εμπλάκηκαν με την ανάπτυξη του θετικού και αισιόδοξου τρόπου σκέψης, ειδικά όταν στη ζωή εμφανίζονται δυσκολίες και εμπόδια. Πώς δηλαδή να έχουν ένα θετικό τρόπο σκέψης, να σκεφτούν και να αξιολογήσουν κάποιες από τις σκέψεις που δεν τους βοηθάνε και στη συνέχεια ν’ αλλάξουν τις αρνητικές σκέψεις. Διδάσκονται πώς να ξεχωρίζουν τις δυο προσεγγίσεις (θετική και αρνητική) και αρχίζουν να κατανοούν ότι κοιτάζοντας τα θετικά και επικεντρώνοντας τη σκέψη σε ό,τι είναι θετικό, χαρούμενο και διασκεδαστικό μπορεί να τα βοηθήσει να αισθανθούν καλύτερα. Ενθαρρύνονται, επίσης, να σκεφτούν μ’ έναν βοηθητικό, ευέλικτο και εναλλακτικό τρόπο τα προβλήματά τους.

Θεματική Υποενότητα 1: Θετική κι Αισιόδοξη Σκέψη

Θέμα 1: Θετικός κι αρνητικός τρόπος σκέψης

Όπως πάντα το μάθημα ξεκινά με μία άσκηση χαλάρωσης και εστίασης της προσοχής και στην συνέχεια γίνεται η ανάγνωση της σχετικής ιστορίας με τον Ηρακλή και την Αριστέα με την υποστήριξη των γαντόκουκλων. Ο Ηρακλής αισθάνεται ότι δεν θα καταφέρει να ανέβει την βουνοκορφή για να δει το πιο όμορφο ηλιοβασίλεμα, γιατί είναι δύσκολο και κάποια ζώα του δάσους τον χλευάζουν. Τα καταφέρνει όμως τελικά με τη βοήθεια της Αριστέας, που τον βοηθά και τον ενθαρρύνει. Μέσα από ερωταπαντήσεις τα παιδιά προσέγγισαν την έννοια της θετικής και της αρνητικής σκέψης. Μετά, κάθισαν σε κύκλο και τους διαβάστηκαν διαφορετικά σενάρια. Με τη βοήθεια του Θετικοφατσούλη και του Αρνητικοφατσούλη τα παιδιά διαχώριζαν τα σενάρια ανάλογα με τον τρόπο σκέψης που τους παρουσιαζόταν.

Θέμα 2: Είναι καλό να σκεφτόμαστε θετικά

Εδώ η ιστορία αποτέλεσε αφόρμηση ώστε τα παιδιά να ανγνωρίσουν πώς αισθάνονται όταν κοιτάζουν τα θετικά. Αφού τα παιδιά άκουσαν την ιστορία και την επεξεργαστήκαμε με ερωταπαντήσεις, έπειτα τη συνδέσαμε με δικά τους βιώματα και δύσκολες καταστάσεις στις οποίες βρέθηκαν και σκέφτηκαν θετικά και αρνητικά, καθώς και τον τρόπο που τους έκανε αυτή η σκέψη να νιώθουν. Στη συνέχεια, άκουσαν και χόρεψαν το τραγούδι με τίτλο «Ο κόσμος αγριεύει» από τη θεατρική παράσταση «Η Μελωδία της Ευτυχίας» με την Αλίκη Βουγιουκλάκη. Ύστερα κάθισαν σε κύκλο και μίλησαν για αγαπημένα τους πράγματα. Τους δόθηκε φύλλο εργασίας για να ζωγραφίσουν πώς νιώθουν όταν κοιτάζουν τη θετική πλευρά των πραγμάτων.

PXL 20250314 0937389152

Έπειτα φτιάξαμε μια αφίσα, που να δείχνει πώς η αισιόδοξη σκέψη συνδέεται με τα συναισθήματα. Τα παιδιά έγραψαν και ζωγράφισαν το αγαπημένο τους πράγμα σχετικά με το σχολείο. Έπειτα στο σπίτι με τους γονείς τους ζωγράφισαν μερικά αγαπημένα τους πράγματα.

PXL 20250314 0936387932
PXL 20250320 0807156512

Θέμα 3: Καταρρίπτοντας τις αρνητικές σκέψεις

Εδώ ο στόχος μας ήταν να κάνουν μια θετική σκέψη που θα τους βοηθήσει να καταρρίψουν τις αρνητικές τους σκέψεις. Μετά την άσκηση χαλάρωσης τα παιδιά άκουσαν μια ιστορία με τον Ηρακλή, που έκανε άσχημες σκέψεις γιατί οι φίλοι του τα ζώα δεν τον επελεγαν σε ένα παιχνίδι που ο ίδιος είχε σκεφτεί. Αφού επεξεργάστηκαν την ιστορία και τη συνδέσαμε με τα δικά μας βιώματα, ακούσαμε το τραγούδι «Ακούνα Ματάτα» από τον «Βασιλιά των λιονταριών» και αναρωτήθηκαν γιατί τα ζώα το τραγουδούν στους εαυτούς τους. Έπειτα, πρότειναν μερικές φράσεις που μπορούν να λένε στους εαυτούς τους για να τους βοηθά να σκέφτονται καλύτερα. Στο τέλος, χωρίστηκαν σε ομάδες και δημιούργησαν κι έπαιξαν μία ιστοριούλα όπου χρησιμοποίησαν μια θετική φράση από αυτές που συζητήθηκαν.

InCollage 20250517 181326336

Θεματική Υποενότητα 2: Θετικά Συναισθήματα

Τα παιδιά είχαν την ευκαιρία να συνειδητοποιήσουν και να αναγνωρίσουν θετικά συναισθήματα όπως η ελπίδα, η χαρά, η αγάπη, η υπερηφάνεια, η ικανοποίηση, η αίσθηση του χιούμορ. Οι δραστηριότητες εδώ προάγουν την ελπίδα και εστιάζουν στη χαρά/ευτυχία και βοηθάνε τους μαθητές να διερευνήσουν περαιτέρω αυτό το συναίσθημα και να κατανοήσουν καλύτερα τα πράγματα που τους κάνουν χαρούμενους και ευτυχισμένους, ώστε να βελτιώσουν σε κάποιες περιπτώσεις την άσχημη διάθεσή τους. Είδαν, επίσης, την αστεία πλευρά των προβλημάτων και έμαθαν να χρησιμοποιούν το χιούμορ με θετικούς τρόπους.

Θέμα 1: Η δύναμη της ελπίδας για την προαγωγή της ανάπτυξης και της ευεξίας

Εδώ ο στόχος μας ήταν τα παιδιά να μάθουν να εντοπίζουν νέους στόχους που θα τους βοηθήσουν να βελτιώσουν μια άσχημη κατάσταση. Στην ιστορία μας η Αριστέα είχε χάσει το σπίτι της από μεγάλη πυρκαγιά και προσπαθούσε να χτίσει ένα νέο, που όμως χαλούσε συνεχώς. Τελικά, όμως, εστίασε στην ελπίδα, έβαλε στόχους και με μικρά βήματα τα κατάφερε. Αφού επεξεργαστήκαμε το κείμενο, τα παιδιά κλήθηκαν να σκεφτούν άλλους στόχους που μπορεί η Αριστέα να βάλει (π.χ. να αποκτήσει νέους φίλους), προκειμένου να βελτιώσει την κατάσταση της ζωής της στο νέο μέρος. Χωρίστηκαν σε ομάδες και κάθε ομάδα είχε να σκεφτεί ένα στόχο και να κάνει ένα πλάνο για το πώς η Αριστέα θα μπορούσε να επιτύχει αυτό το στόχο και πώς οι φίλοι της θα μπορούσαν να τη βοηθήσουν στους στόχους της, ώστε να βελτιώσει τη ζωή της στο νέο μέρος. Στη συνέχεια το έπαιξαν σε κουκλοθέατρο.

InCollage 20250517 180837372
InCollage 20250517 174636674

Θέμα 2: Η δύναμη της χαράς/ευτυχίας για την προαγωγή της ανάπτυξης και της ευεξίας

Με στόχο να μάθουν τα παιδιά να εντοπίζουν μια δραστηριότητα ή ένα πρόσωπο που τους κάνει χαρούμενους ή ευτυχισμένους και αφού κάναμε την άσκηση χαλάρωσης και προσοχής, οι μαθητές μας άκουσαν την ιστορία όπου η Αριστέα προσπαθεί να βρει τρόπους να κάνει τον εαυτό της να περάσει καλά, αφού μετά από ένα ατύχημα που είχε, η μαμά της δεν της επιτρέπει να απομακρυνθεί για παιχνίδι και η ίδια αισθάνεται θυμωμένη και αδικημένη. Αφού συζητήσαμε την ιστορία και τη συνδέσαμε με δικά μας βιώματα, έπειτα κατασκευάσαμε αφίσα με τις δραστηριότητες ή τα πρόσωπα που τα κάνουν χαρούμενα. Στο τέλος κάθε παιδί μπορεί να μιλήσει και να εξηγήσει στην τάξη γιατί αυτή η δραστηριότητα ή το πρόσωπο το κάνει χαρούμενο.

PXL 20250502 0814000272

Θέμα 3: Η δύναμη του χιούμορ για την προαγωγή της ανάπτυξης και της ευεξίας

Στο τελευταίο μας θέμα, ο στόχος μας ήταν να εντοπίζουν τα παιδιά καταστάσεις ή πρόσωπα που τους κάνουν να γελάνε. Αφού άκουσαν μια ιστορία για τον Ηρακλή και τη Μίκα που προσπαθούν να κάνουν τη φίλη τους την Αριστέα να γελάσει ενώ είναι σε πολύ άσχημη διάθεση, έπειτα επεξεργαστήκαμε το κείμενο με ερωταπαντήσεις και ψάξαμε να βρούμε δύσκολές καταστάσεις που έχουμε ζήσει, αλλά τελικά κοιτάξαμε την αστεία της μεριά. Τι συμβαίνει όταν κοιτάμε τα αστεία και τι όταν κοιτάμε τα δύσκολα πράγματα μια δύσκολης κατάστασης; Τα παιδιά μίλησαν για βιβλία, κινούμενα σχέδια, πρόσωπα και παιχνίδια που τα κάνουν να γελούν και έπειτα κατασκευάσαμε μία αφίσα με αυτά.

PXL 20250509 0837539912

Η Μαγεία της Ανάγνωσης … παρέα με το ΚΔΑΠ- ΑΜΕΑ Νάουσας..

Την Τρίτη 13 του Μάη 2025 το πρωί, οι μαθητές και οι μαθήτριες των Δ και Ε τάξεων του σχολείου μας, στο πλαίσιο υλοποίησης των σχεδίων δράσης με θέμα την Τέχνη, επισκεφτήκαμε τη Δημοτική βιβλιοθήκη Νάουσας για να ζήσουμε από κοντά μία «αλλιώτικη», ενδιαφέρουσα δράση ανάγνωσης του ΚΔΑΠ-ΑΜΕΑ Νάουσας!

Παραθέτουμε τα λόγια των ίδιων των ατόμων, των συνοδών και της Διευθύντριας κ. Βούλας Μπορδάνου, του ΚΔΑΠ-ΑΜΕΑ:

«Μπορείς να βρεις τη μαγεία οπουδήποτε, το μόνο που χρειάζεσαι είναι ένα βιβλίο!!!!Και ποιο είναι το καλύτερο μέρος για να βρεις ένα βιβλίο;;;;;Μα φυσικά η βιβλιοθήκη!!!!
Και ο κάθε άνθρωπος είναι μοναδικός και έχει το δικό του μοναδικό τρόπο ανάγνωσης!!!!
– διαβάζοντας χαμηλόφωνα – διαβάζοντας βροντόφωνα – διαβάζοντας συλλαβιστά – διαβάζοντας ποιητικά – διαβάζοντας με braille 
Με όποιον τρόπο και να διαβάζεις, μπορείς να ταξιδέψεις σε κόσμους αληθινούς ή φανταστικούς.
Μια ξεχωριστή μέρα γεμάτη φως, συγκίνηση και χαμόγελα μας χάρισαν σήμερα οι ωφελούμενοι του ΚΔΑΠ-ΑμεΑ του Δήμου Νάουσας, ταξιδεύοντάς μας, με την ανάγνωση τους, στο όμορφο παραμύθι «Ο μαύρος κότσυφας και ο άσπρος γλάρος», στον φιλόξενο και ζεστό χώρο της Δημοτικής Βιβλιοθήκης.
Μετά την αφήγηση, ο Τάσος μάς συγκίνησε βαθιά με ένα υπέροχο ποίημα γραμμένο με αγάπη και ευγνωμοσύνη για το ΚΔΑΠ-ΑμεΑ. Ακολούθησε η γλυκιά Ελένη, που μέσα από το σύστημα Braille ( το πολύτιμο εργαλείο των ανθρώπων με προβλήματα όρασης) μας έβαλε σε μια τρυφερή δοκιμασία σκέψης, γεμάτη αινίγματα και χαμόγελα.
Οι μαθητές του 1ου-2ου, του 5ου, του 6ου και του Ειδικού Σχολείου έγιναν συνοδοιπόροι μας σε αυτή τη μαγική εμπειρία. Με ενθουσιασμό, σεβασμό και αποδοχή, δημιούργησαν μια ατμόσφαιρα ζωντανή και γεμάτη αγκαλιές ψυχής.
Ένα μεγάλο, ζεστό «ευχαριστώ» στην κα Αναστασία Κωνσταντίνου, υπεύθυνη της Βιβλιοθήκης, για την αγκαλιά που άνοιξε σε όλους μας και για τη συμμετοχή της που έκανε τη δράση ακόμα πιο όμορφη.
Με βαθιά εκτίμηση ευχαριστούμε και όλους τους εκπαιδευτικούς, που με ευαισθησία και αγάπη μάς εμπιστεύτηκαν τους μαθητές τους και στάθηκαν δίπλα μας σε κάθε βήμα.
Ένα βαθιά συγκινητικό ευχαριστώ στους μαθητές του Ειδικού σχολείου για την υπέροχη κάρτα που μας χάρισαν γραμμένη με αγάπη στο σύστημα «braille»!»

Ήταν μια εκπληκτική εμπειρία για όλες και όλους μας μικρούς και μεγάλους!

Ταξιδέψαμε, αφουγκραστήκαμε, παίξαμε θέατρο, χαρήκαμε, προβληματιστήκαμε ….

Κατανοήσαμε τις δυσκολίες, τον αγώνα και τη θέληση αυτών των ατόμων με αναπηρία για ζωή κάτω από συνθήκες που δυστυχώς είναι δύσκολες!

Καταλάβαμε για μια ακόμη φορά ότι οφείλουμε όχι μόνο σεβασμό αλλά και αγώνα να διευκολύνουμε την ένταξη και συμπερίληψη των ατόμων με αναπηρία!

Σας ευχαριστούμε για τις όμορφες στιγμές που μας χαρίσατε και για τα μαθήματα ζωής που μοιράζεστε!

Δράσεων μετάβασης από το Νηπιαγωγείο στο Δημοτικό…συνέχεια..

Δράσεων μετάβασης συνέχεια…Από το Νηπιαγωγείο στο Δημοτικό!

Με χαρά και πολύ κέφι υποδεχτήκαμε στη σχολική μας αυλή τα παιδιά του 6ου Νηπιαγωγείου Νάουσας με τις εκπαιδευτικούς κ.κ. Μαρία Δημητριάδου και Χρύσα Τασιώνα,  στην προσπάθεια μας να διευκολύνουμε τα παιδιά στην σημαντική αυτή  αλλαγή εκπαιδευτικής βαθμίδας! Ο γυμναστής μας κ.  Γιώργος Σγούρδας  με την βοήθεια των μαθητών  και μαθητριών των Β και ΣΤ τάξεων, ετοίμασαν και έπαιξαν όλοι μαζί πρωτότυπα παιχνίδια! Κάναμε μια τεράστια αγκαλιά που απλόχερα μάς χάρισαν και ανανεώσαμε το ραντεβού  μας για τον θεσμό της υιοθεσίας! Ταυτόχρονα αναδύθηκε μια σπουδαία ευκαιρία να κατανοήσουν τα παιδιά την αξία των παιχνιδιών στην ψυχική και συναισθηματική ευημερία, έναν από τους σημαντικούς στόχους του σχεδίου δράσης με θέμα την διατροφή στη ζωή μας!

Δράσεις μετάβασης από το Δημοτικό στο Γυμνάσιο…

Την Πέμπτη 8 του Μάη 2025, υλοποιήσαμε δράσεις μετάβασης , με την επίσκεψη της ΣΤ τάξης του σχολείου μας στο 3ο Γυμνάσιο Νάουσας. Περιήγηση στις χώρους του Γυμνασίου   και ενημέρωση για το πλαίσιο λειτουργίας του, τα μαθήματα,  τα προγράμματα, τις απουσίες κ.α. από τον Διευθυντή κ. Κώστας Παραστατίδης  και την  καθηγήτρια μαθηματικών κ. Σαλώμη Μπουνόβα. Συνάντηση και συζήτηση με την ομάδα  διαμεσολάβησης του σχολείου με την βοήθεια της κ. Μπατσαρά, υπεύθυνης καθηγήτριας Αγγλικών.

Ευχαριστούμε τον Διευθυντή κ. Παραστατίδη και τις κ.κ. Μπουνόβα και Μπατσαρά για την φιλοξενία και την υπέροχη και ουσιαστική συνεργασία!

Συμμετοχή του 6ου Δ.Σ. Νάουσας στο Συμβούλιο Παίδων με θέμα: «Σχολή του Αριστοτέλη με εργαλεία Web 3»

Την Τρίτη 6 Μαΐου, οι μαθητές της ΣΤ’ τάξης του σχολείου μας συμμετέχουν στο Συμβούλιο Παίδων του Δήμου Νάουσας με μια μοναδική παρουσίαση που συνδυάζει ιστορία και τεχνολογία.

Η παρουσίαση πραγματοποιείται μέσω υποτιτλισμένου βίντεο, στο οποίο συμμετέχουν όλοι οι μαθητές, με στόχο την ανάδειξη της ιστορικής Σχολής του Αριστοτέλη στη Μίεζα μέσα από ψηφιακά εργαλεία, όπως:

  • Ψηφιακά κιόσκια ενημέρωσης και ψηφιακοί οδηγοί με QR κώδικα για smartphones και τάμπλετς
  • Εφαρμογες εικονικής και επαυξημένης πραγματικότητας (AR & VR)
  • Ψηφιακή πλατφόρμα ξενάγησης με podcasts και διαδραστικές εφαρμογές
  • Ενημέρωση πληροφοριών για τη Σχολή του Αριστοτέλη στην εφαρμογή Naoussa App

Η εργασία δημιουργήθηκε με την παιδαγωγική επιμέλεια των εκπαιδευτικών
κ. Κάστρη Μάγδας και κ. Μητσκοπούλου Ειρήνης,
σε συνεργασία με τη διευθύντρια του σχολείου,
κ. Λαφαρά Αναστασία.

Η πρόταση των παιδιών αποδεικνύει πώς η ιστορική κληρονομιά του τόπου μας μπορεί να συναντήσει τη σύγχρονη τεχνολογία, κάνοντάς την πιο προσβάσιμη, διαδραστική και ζωντανή για όλους.

📣 Τα παιδιά δείχνουν τον δρόμο προς το μέλλον!