Όλα τα άρθρα του/της Αναστασία Λαφάρα

Παρέα με το ΚΔΑΠ-μεΑ Νάουσας…

Η ζεστασιά της καρδιάς, η άδολη αγάπη και η αυθεντικότητα γέμισαν τις ψυχές μας! Μικρών και μεγάλων… στον φιλόξενο χώρο του Κδαπ-μεα Νάουσας, με τα γελαστά μεγάλα παιδιά, τους ήρωες της ζωής! Με τους υπέροχους,  γλυκύτατους φροντιστές της καρδιάς! 

«Κυρία εδώ νιώθω σαν στο σπίτι μου» ακούω συγκλονισμένη την Παρασκευή να λέει!!Ομολογία παιδικής καρδιάς που λέει αβίαστα την αλήθεια!! Τόσο όμορφα, ζεστά, φιλόξενα περάσαμε σήμερα στον Κδαπ – μεα Νάουσας, μαζί με τα παιδιά και τον δάσκαλο της Δ τάξης του 6ου Δ.Σ. Νάουσας κ.  Μήτογλου Βασίλειο. Παραδώσαμε τα καπάκια που με τόσο ζήλο μάζεψαν τα παιδάκια μας, δώσαμε και πήραμε δώρα,  τραγουδήσαμε,  ζωγραφίσαμε, παίξαμε, γυμναστήκαμε….γνωρίσαμε υπέροχους, αυθεντικούς ανθρώπους!

Γιορτάσαμε παρέα την Παγκόσμια Ημέρα αναπηρίας! Σας ευχαριστούμε  από καρδιάς κ. Βούλα Μπορδάνου για την υπέροχη φιλοξενία και το μοίρασμα αγάπης!!

Ευχόμαστε όλοι εμείς, μικροί  και μεγάλοι να φτιάξουμε τον ουρανό με τον ήλιο να λάμπει και να χαρίζει ελπίδα, σεβασμό και φως στις ζωές των ατόμων με αναπηρία!

Η δική μας μελιτζανοσαλάτα!

Την Δευτέρα 2 του Δεκέμβρη 2024 όπως είχαμε κανονίσει από την προηγούμενη Παρασκευή που μαζέψαμε τις μελιτζάνες από το θερμοκήπιό μας, όλα μαζί με τα παιδιά της Ε τάξης με την Διευθύντρια και την δασκάλα της Ε τάξης κ. Κατερίνα, μαζευτήκαμε στην αίθουσα του ολοημέρου για να φτιάξουμε μελιτζανοσαλάτα για κολατσιό1

Πλύναμε τις μελιτζάνες, τις βάλαμε σε ταψί και τις ψήσαμε στο γκριλ, εγκαινιάζοντας την καινούργια μας ηλεκτρική κουζίνα! Στη συνέχεια, καθαρίσαμε τις φλούδες, ψιλοκόψαμε τις καθαρισμένες μελιτζάνες, ρίξαμε ελαιόλαδο, μηλόξυδο και αλάτι και αφού μιλήσαμε για την θρεπτική αξία των λαχανικών και ιδιαίτερα της μελίτζάνας, δοκιμάσαμε!

Για πολλά παιδιά ήταν η πρώτη φορά που έτρωγαν ψητή μελιτζάνα και στα περιοσσότερα παιδιά άρεσε η γεύση της! Τη συνοδέψαμε με ψωμάκι, κασεράκι και τυράκι που φέραμε από το σπίτι μας! Κι όλα αυτά υπό τον ήχο απαλής τζαζ μουσικής που ηρέμησε τις καρδιές μας!

Σε όλη αυτή την διαδικασία είχαμε τη χαρά να φιλοξενούμε στο σχολέιο μας την παλιά μας δασκάλα και συνάδελφο, την κ. Ολυμπία που μόλις πριν λίγους μήνες συνταξιοδοτήθηκε.

Συλλογή μελετζάνας σε εξέλιξη…

Την παρασκευή 29 του Νοέμβρη τα παιδιά της Ε τάξης με τη βοήθεια της Διευθύντριας κ. Αναστασίας Λαφάρα και της δασκάλας της τάξης κ. Κατερίνας Τσαλιγοπούλου μάζεψαν όλες τις μελιτζάνες από το θερμοκήπιό μας με σκοπό την Δευτέρα να τις ψήσουν στην ηλεκτρική κμουζίνα του ολοημέρου και να ετοιμάσουν μελιτζανοσαλάτες για κολατσιό! Η χαρά και η ικανοποίηση όλων πολύ μεγάλη!

Οι καρποί της γης μας πλούσιοι και βιολογικοί και το σημαντικότερο με την φροντίδα όλων μας!

Οι φωτογραφίες μιλούν… για τις προετοιμασίες των Χριστουγέννων!

Στο πλαίσιο υλοποίησης του σχεδίου δράσης με θέμα «΄Αρωμα Τέχνης» εστιασμένο κυρίως στην φωτογραφία και τις ιστορίες της, ξεκινήσαμε γύρω στις 20 του Νοέμβρη να προετοιμαζόμαστε για την υποδοχή των Χριστουγέννων.

Παιδιά, γονείς κι εκπ/κοί αποτυπώνουν καθημερινά όλη αυτήν προετοιμασία σε φωτογραφίες ψηφιακής μορφής και συζητούν…. μιλούν… με όμορφες ιστορίες της καθημερινότητας στο σχολείο ….στην τάξη, στην αυλή στο διάδρομο… στο σπίτι…στο δρόμο….στη ζωή!

Όλοι εμείς που συμμετέχουμε σε αυτές τις δράσεις περνάμε υπέροχα, διασκεδάσουμε

Δείγματα όλων αυτών των στιγμών σας παρουσιάζουμε παρακάτω:

Ενδοσχολική επιμόρφωση με θέμα την φωτογραφία

Την Παρασκευή 15 του Νοέμβρη 2024, μετά το πέρας των εκδηλώσεων για την επέτειο του Πολυτεχνείου, έγινε στο σχολείο μας και νέα ενδοσχολική επιμόρφωση με θέμα την ιστορία της φωτογραφίας. Την επιμόρφωση, διάρκειας 3 διδακτικών ωρών παρακολούθησαν όλα τα μέλη του Συλλόγου Διδασκόντων του σχολείου μας και προγραμματίστηκε στο πλαίσιο υλοποίησης των δύο Σχεδίων Δράσης με θέματα «΄Αρωμα Τέχνης» και «Αφιέρωμα στον Ελληνικό Κινηματογράφο».

Πιο συγκεκριμένα ο εισηγητής μας και συνάδελφος κ. Βασίλης Μήτογλου, μας έδειξε ψηφιακές φωτογραφίες γνωστών φωτογράφων, για τους οποίους μας μίλησε και μας έδωσε φύλλο εργασίας και ζήτησε από μας να τις κατηγοριοποιήσουμε με βάση τα χαρακτηριστικά του κάθε φωτογράφου.

Ήταν ένα ακόμη ενδιαφέρον και χρήσιμο σεμινάριο με θέμα την Τέχνη που τόσο αγαπάμε!

Φωτογραφίζω το νερό…

Σύμφωνα με τον προγραμματισμό του σχολείου, στο πλαίσιο της υλοποίησης ενός σχεδίου δράσης με θέμα «Άρωμα Τέχνης» και με την βοήθεια του κειμένου της γλώσσας «Το νερό συστήνεται» καλούμε τους μαθητές και τις μαθήτριες των Δ, Ε και ΣΤ τάξεων να φωτογραφίσουν με όποιο μέσο υπάρχει διαθέσιμο «το νερό». Καλούμε λοιπόν τα παιδιά μας να εμπνευστούν από το κείμενο (επομένως πρέπει να το διαβάσουν πολλές φορές ώστε να το αποκωδικοποιήσουν και με τη βοήθεια των δασκάλων τους φυσικά) και να δημιουργήσουν έργα που θα εκτεθούν στο τέλος της χρονιάς σε μια ομαδική έκθεση στο σχολείο μας. Το θέμα ισχύει για όλη τη σχολική χρονιά. Πληροφορίες που αφορούν τον αριθμό αλλά και την αποστολή των φωτογραφιών θα δοθούν με νεότερο μήνυμα! Επίσης, οι γονείς θα ενημερωθούν είτε και δια ζώσης σε κάποια από τις επόμενες συναντήσεις μας.

Το-νερό-συστήνεται_80875f0d-1f17-44ff-ad70-a24e8f660abf

Γιορτάζοντας το έπος του ‘ 40 και τη σημαία…

Την Παρασκευή 25 του Οκτώβρη 2024 το σχολείο μας γιόρτασε και τίμησε τη σημαία μας και το έπος του 1940!

Μετά την πρωινή προσευχή έγινε από την Διευθύντρια κ. Λαφάρα Αναστασία η παράδοση της σημαίας σε όλα τα παιδιά της ΣΤ τάξης που αρίστευσαν την προηγούμενη σχολική χρονιά!

Πιο συγκεκριμένα στους/στις μαθητές/ριες:

Γιτόπουλο Κων/νο

Γρηγοροπούλου Βαρβάρα

Δάμτσιο Αθανάσιο

Ζιάννη Ιωάννη

Λαφάρα Γεώργιο

Μυλωνάς Κων/νος

Ορδουλίδου Ιωάννα

Παππάς Δημήτριος

Η Διευθύντρια, αφού εξήρε την προσπάθεια όλων των παιδιών, καθώς κάθε παιδί είναι ξεχωριστό και δίνει τον δικό του αγώνα, μέσα σε διαφορετικές οικογενειακές κι άλλες συνθήκες, παρέδωσε σε κάθε παιδιί ξεχωριστά μία σημαία. Τα παιδιά αφού χειροκροτήθηκαν από όλο το σχολείο, έκαναν έπαρση σημαίας, τραγουδώντας τον εθνικό ύμνο και στη συνέχεια με την συνοδεία των υιοθετημένων παιδιών της Α τάξης, έκαναν παρέλαση στην σχολική αυλή! Στιγμές που τις χάρηκαν μικροί και μεγάλοι!

Μετά το πέρας της μικρής αυτής τελετής τα παιδιά συνέχισαν το αφιέρωμα στο έπος του 1940 και τις συνέπειές του στις τάξεις τους με την υποστήριξη των δασκάλων τους… βγάζοντας και τις απαραίτητες φωτογραφίες, αναμνηστικές και χρήσιμες πινελιές στο πλαίσιο υλοποίησης του σχεδίου δράσης με θέμα και την φωτογραφία!

Ενδοσχολική επιμόρφωση με θέμα την τέχνη της φωτογραφίας

Την Παρασκευή 25 του Οκτώβρη 2024 το πρωί, μετά το πέρας των εορταστικών εκδηλώσεων για την 28η Οκτωβρίου, έγινε στο σχολείο μας 2ωρη ενδοσχολική επιμόρφωση με θέμα την τέχνη της φωτογραφίας.

Η επιμόρφωση έγινε από τον συνάδελφο κ. Μήτογλου Βασίλη, στο πλαίσιο υλοποίησης του σχεδίου δράσης με θέμα ‘Άρωμα Τέχνης».

Το θέμα ήταν εξαιρετικά ενδιαφέρον και όλοι οι εκπ/κοί το παρακολούθησαν με θετική διάθεση και χαρά!

Μιλήσαμε για την ιστορία της φωτογραφίας και της φωτογραφικής μηχανής, τις αρχές της φυσικής-οπτικής που ερμηνεύουν την αποτύπωση του ειδώλου, τα πλαίσια λήψης και σιγά-σιγά ξεκινήσαμε να ενημερωνόμαστε για τις δυνατότητες του κινητού στην λήψη μιας καλής φωτογραφίας!

Εργαστήρια δεξιοτήτων 2024-25

Με βάση τον ετήσιο προγραμματισμό του σχολείου, το κοινό όραμα που μοιράζονται όλα τα μέλη του Σ.Δ. για το 6ο Δ.Σ. Νάουσας και τις ευκαιρίες διάχυσης στην ευρύτερη κοινότητα, θα υλοποιηθούν τα ακόλουθα ανά τάξη και ανά θεματική ενότητα προγράμματα, κατά το τρέχον σχολικό έτος 2024-25 (η σειρά είναι ενδεικτική):

ΤΑΞΗ Ζω καλύτερα –Ευ Ζην Φροντίζω το περιβάλλον Ενδιαφέρομαι και Ενεργώ-Κοινωνική Συναίσθηση και Ευθύνη Δημιουργώ και καινοτομώ-Δημιουργική Σκέψη και Πρωτοβουλία
Α Με τον Κ.Ο.Κ. αγαπώ  με ασφάλεια κυκλοφορώ Με τα ζώα έτσι κι αλλιώς Τα δικαιώματα των παιδιών Τα Ρομπότ στην υπηρεσία της ανακύκλωσης (STEM)
Β Το τραγούδι της χαράς λέμε όλοι αγκαλιά Σεισμός – και τώρα τι κάνω; Μεγαλώνοντας με αξίες… Στην τζέπη… χαρτζιλίκι  
Γ Γνωρίζω το σώμα μου: Ασφαλές άγγιγμα- Ο κανόνας των εσωρούχων Παγκόσμια και Τοπική πολιτιστική κληρονομιά: Η πολιτιστική κληρονομιά του τόπου μας από την αρχαιότητα μέχρι σήμερα Συμπερίληψη-Αλληλοσεβασμός-Διαφορετικότητα: «Το σχολείο της συμπερίληψης: Η αναπηρία ως αφορμή» Επιχειρηματικότητα-Αγωγή σταδιοδρομίας-επαγγέλματα: Προσωπική ταυτότητα-Επιλογή του επαγγέλματός μου»
Δ Κυκλοφορώ με ασφάλεια Οικολογία-Παγκόσμια και τοπική φυσική κληρονομιά: Για το δάσος μαθαίνω. Δρω και δημιουργώ! Δυναμώνω τη φωνή μου. Δυναμώνεις τη φωνή σου. Δικαίωμα στην ελευθερία έκφρασης! Η σχολική τάξη συναντά τον επιστήμονα (STEM)
Ε Ψυχική υγεία και συναισθηματική υγεία-πρόληψη: Κινδυνεύω στο ίντερνετ;   Φροντίζω το περιβάλλον-φυσικές καταστροφές-Πολιτική Προστασία: Με επηρεάζει η κλιματική αλλαγή; Εθελοντισμός διαμεσολάβηση: Γιατί υπάρχουν πρόσφυγες;

Επιχειρηματικότητα-Αγωγή Σταδιοδρομίας-Γνωριμία με επαγγέλματα: Φτιάχνω επιχειρηματικό σχέδιο
ΣΤ   Σεξουαλική Διαπαιδαγώγηση   Διαφυλικές σχέσεις     Πολιτιστικά Μνημεία του τόπου μου     Επάγγελμα δημοσιογράφος