ERASMOUS +: «Μετάβαση από το Νηπιαγωγείο στο Δημοτικό: «Ένα μεγάλο βήμα σε μια ασφαλή και γνώριμη αγκαλιά» (Τμήμα Ένταξης)

ERASMOUS +(2018-1-EL01-KA101-047178):

 «Μετάβαση από το Νηπιαγωγείο στο Δημοτικό: Ένα μεγάλο βήμα σε μια ασφαλή και γνώριμη αγκαλιά»- «From PreSchool to Primary School: A Great Step in a safe and familiar embrace»

ΔΡΑΣΕΙΣ ΤΜΗΜΑΤΟΣ ΕΝΤΑΞΗΣ

ΔΙΑΓΝΩΣΗ ΚΑΙ ΑΝΤΙΜΕΤΩΠΙΣΗ ΔΥΣΚΟΛΙΩΝ ΝΗΠΙΩΝ

Μέσα από τις εμπειρίες μας τόσο ως δάσκαλοι όσο και ως γονείς αισθανθήκαμε την ανάγκη  να προσεγγίσουμε θεωρητικά και πρακτικά, το θέμα της ομαλής μετάβασης των νηπίων στο Δημοτικό Σχολείο, με δράσεις ενταγμένες σε ένα ευρύτερο και καλά σχεδιασμένο project, με τρόπο ολιστικό και οργανωμένο (Downer, Driscoll, and Pianta, 2006; Entwisle & Alexander, 1998).

Πιο συγκεκριμένα, σχεδιάσαμε και εγκρίθηκε από το Erasmus+, ένα πρόγραμμα ομαλής μετάβασης των παιδιών που θα έρθουν από το 6ο Νηπιαγωγείο της Νάουσας στο σχολείο μας. Το πρόγραμμα ξεκίνησε ανεπίσημα από τον Μάρτιο του 2018 και θα ολοκληρωθεί τον Μάιο του 2020. Έχει ως σκοπό να υποστηρίξει μέσα από οργανωμένες δράσεις και εκδηλώσεις, την προετοιμασία των παιδιών και των γονέων που θα φοιτήσουν στην Α΄ τάξη του σχολείου μας την επόμενη σχολική χρονιά 2018-19 και τη νέα προετοιμασία των παιδιών, των γονέων και των εκπ/κών στην μεθεπόμενη σχολική χρονιά 2019-20 (Briggs, 1997; McCain & Mustard, 1999; Rosenkoetter, Whaley, Hains and Pierce, 2001; Dockett & Perry, 2001).

Στα πλαίσια λοιπόν αυτού του εκπαιδευτικού προγράμματος και των κοινών εκπαιδευτικών δραστηριοτήτων και προγραμμάτων των Νηπίων με τους μαθητές του Δημοτικού, πραγματοποιήθηκαν οι ακόλουθες δράσεις:

ΔΙΑΓΝΩΣΗ ΚΑΙ ΑΝΤΙΜΕΤΩΠΙΣΗ ΔΥΣΚΟΛΙΩΝ ΝΗΠΙΩΝ

ΜΑΪΟΣ – ΙΟΥΝΙΟΣ 2018

ΥΠΕΥΘΥΝΟΙ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΙ:

ΛΑΦΑΡΑ ΑΝΑΣΤΑΣΙΑ, ΚΟΛΟΒΟΣ ΓΕΩΡΓΙΟΣ

Κατα τη διάρκεια του Μαϊου και του Ιουνίου 2018 ο εκπαιδευτικός ειδικής αγωγής και υπεύθυνος του Τμήματος Ένταξης του σχολείου, κ. Κολοβός Γεώργιος,  σε συνεργασία με τη διευθύντρια κ. Αναστασία Λαφάρα, πραγματοποίησαν αρκετές επισκέψεις στο νηπιαγωγείο, ανά τακτά χρονικά διαστήματα, με σκοπό τη διερεύνηση και ανίχνευση των δυσκολιών των νηπίων.

Αρχικά γνωρίστηκαν με τα παιδιά, συζήτησαν μαζί τους, έπαιξαν και συμμετείχαν  σε δραστηριότητες του νηπιαγωγείου με την αμέριστη βοήθεια των νηπιαγωγών, που έπαιξαν καταλυτικό ρόλο στο θέμα της αμοιβαίας αποδοχής και εξοικείωσης.

Μέσα στο παραπάνω πλαίσιο λειτουργίας, ο κ. Κολοβός σε συνεργασία τόσο με τη Διευθύντρια όσο και με τις νηπιαγωγούς, βοήθησε να αναγνωριστούν οι δυσκολίες ορισμένων νηπίων σε θέματα κατανόησης, αποδοχής του άλλου, ανταπόκρισης στη διδασκαλία, αυτοεκτίμησης και έκφρασης συναισθήματος (Gresham, 1991. Wolf & Bowers, 1999).

Υλοποιήθηκαν στη συνέχεια από κοινού, δραστηριότητες που στόχευαν στην διευκόλυνση έκφρασης αυτών των δυσκολιών και αποδοχής τόσο από τα ίδια τα παιδιά όσο και από τους γονείς και τις εκπ/κούς (Miedel & Reynolds, 2000? Temple, Reynolds, & Miedel, 2000? Eiserman, Weber, & McCoun, 1995? Park, Turnbull & Turnbull, 2002).

Δόθηκαν οδηγίες αντιμετώπισής τους στο νηπιαγωγείο, στο σπίτι και φυσικά στο δημοτικό, με σκοπό τη συνέχεια και την ενίσχυση της προσπάθειας για τα επόμενα έξι χρόνια φοίτησης των παιδιών αυτών, μέσα σε πλαίσιο αλληλοκατανόησης και αλληλοϋποστήριξης όλων των εμπλεκόμενων στη διαδικασία αυτή, με θετικά αναμενόμενα αποτελέσματα για όλους τους εμπλεκόμενους και κυρίως για τα ίδια τα παιδιά (Powell-Smith, Shinn, Stoner & Good, 2000? Thurston & Dasta, 1999).

1

2 3

Σχετικά με 6dimnaou

Ο Σύλλογος Διδασκόντων του 6ου Δημοτικού Σχολείου Νάουσας με τη δημιουργία της παρούσας ιστοσελίδας, ευελπιστεί να καλλιεργήσει μια μορφή διαδικτυακής επικοινωνίας με την ευρύτερη σχολική κοινότητα, τους γονείς αλλά και τους φίλους...