Αρχείο ημέρας 27 Μαρτίου 2014

Πολλά συγχαρητήρια!!! για την πρόκριση στο 6ο μαθητικό συνέδριο Πληροφορικής!

Με ιδιαίτερη χαρά και ικανοποίηση πληροφορηθήκαμε ότι η ΣΤ΄ τάξη του σχολείου μας επιλέχθηκε να συμμετάσχει στο 8ο μαθητικό συνέδριο πληροφορικής Α/θμιας και Β/θμιας Εκπ/σης, που θα γίνει στη Θεσσαλονίκη, στις 8, 9 και 10 του Απρίλη.

Οι μαθητές/ριες μας συμμετέχουν με εργασία που δομήθηκε με επιστημονικές προδιαγραφές, κρίθηκε και επιλέχθηκε από ομάδα κριτών για να παρουσιαστεί ως e-poster  και στο e- poster show  από τα ίδια τα παιδιά στο συνεδριακό κέντρο Νόησις στη Θεσσαλονίκη, την Πέμπτη 9 Απριλίου 9.00-13.00 το πρωί. Υπεύθυνη δασκάλα και αρωγός στην προσπάθεια των παιδιών είναι η κ. Τσάντζου Ελένη.

Αξίζουν πολλά συγχαρητήρια σε όλα τα παιδιά της ΣΤ΄ τάξης του σχολείου μας, που αγωνίστηκαν και ταξίδεψαν με συνοδοιπόρο τους τη δασκάλα τους  για να γευτούν τη χαρά της δημιουργίας και της γνώσης παρέα με τις νέες τεχνολογίες ….σε μια κοινωνία της πληροφορίας …

Σας παραθέτουμε και όλη την εργασία των παιδιών, χωρίς τα βίντεο …

 

6ο Μαθητικό Συνέδριο Πληροφορικής
Θέμα: «Σχεδιασμός και παρουσίαση project»

Επιβλέπουσα εκπαιδευτικός:
Τσάντζου Ελένη (κλάδος ΠΕ70)

Περίληψη
Η παρούσα εργασία αφορά τρία projects που δημιούργησαν ορισμένα από τα παιδιά της ΣΤ΄ τάξης του 6ου Ολοήμερου Δ.Σ. Νάουσας, με θέματα:
«Το έπος του 1940- Κατοχή»
«Μαγειρεύοντας? τις αγαπημένες μας συνταγές»
«Μικρασιατική καταστροφή ? Κυπριακή Τραγωδία – Ιστορίες προσφυγιάς μέσα στην οικογένειά μας»
Τα παραπάνω projects δημιουργήθηκαν από τα ίδια τα παιδιά σε συνεργασία με την εκπ/κό στα πλαίσια τόσο της ευέλικτης ζώνης όσο και ως θέμα αυτόνομων προγραμμάτων σχολικών δραστηριοτήτων. Όλα τα παιδιά έμαθαν να σχεδιάζουν, να πραγματοποιούν και να παρουσιάζουν μόνοι/ες τα δικά τους projects, χρησιμοποιώντας τις ΤΠΕ. Έμαθαν να περιηγούνται με ασφάλεια στο διαδίκτυο, να συγκεντρώνουν υλικό, να το επεξεργάζονται, να το μετατρέπουν και τελικά να το παρουσιάζουν μέσα από προγράμματα όπως το word και το movie maker.
Λέξεις κλειδιά: project, movie maker
1. Εισαγωγή
Κατά τη διάρκεια της σχολικής χρονιάς 2013- 2014 οι μαθητές/τριες της Στ΄ τάξης θα μάθουν να σχεδιάζουν, να οργανώνουν, να πραγματοποιούν και να παρουσιάζουν τα δικά τους σχέδια εργασίας (projects).
Η πρωτοβουλία για να ξεκινήσει ένα project ανήκει στους/τις ίδιους/ες τους/τις μαθητές/τριες, ως επακόλουθο ενός προγράμματος που πραγματοποιήθηκε την προηγούμενη χρονιά με χρήση ΤΠΕ . Γι’ αυτό συμμετέχουν ενεργά στο σχεδιασμό και την υλοποίησή του με ιδιαίτερο ζήλο και ευχαρίστηση.
Τα projects αφορούν σε όλα τα μαθήματα, που διδάσκονται τα παιδιά.
1.A. Περιγραφή του προγράμματός μας
Παιδαγωγικοί στόχοι
? Οι μαθητές/τριες να μάθουν να σχεδιάζουν, να οργανώνουν, να πραγματοποιούν και να παρουσιάζουν τα δικά τους σχέδια εργασίας (project)
? Να καλλιεργήσουν την αυτενέργεια και τη δημιουργικότητά τους.
? Να καλλιεργήσουν την κριτική τους ικανότητα.
? Να νιώσουν τη χαρά της ανακαλυπτικής μάθησης.
? Να εξοικειωθούν με τη συνεργατική ?ομαδική δραστηριότητα.
? Να εξασκηθούν στην κατανόηση, αποσαφήνιση και επίλυση προβλημάτων.
? Να πραγματοποιήσουν άνοιγμα του σχολείου τους στη ζωή και στην αλληλεπίδρασή του με την κοινωνία.
? Να εξοικειωθούν με τη χρήση του Η/Υ. Να μάθουν να τον θεωρούν πολύτιμο εργαλείο οργάνωσης, εμπλουτισμού και εντυπωσιακής παρουσίασης της εργασίας τους.
? Να μάθουν να χρησιμοποιούν με ασφάλεια το διαδίκτυο και να συνειδητοποιήσουν ότι το «πολύτιμο εργαλείο» που είναι ένας Η/Υ μπορεί αν δεν προσέξουν να τους/τις βλάψει.
1.B .Μεθοδολογία
Α. Οι μαθητές/τριες αρχικά διδάχθηκαν τη μέθοδο project. Μελέτησαν έτοιμες εργασίες άλλων μαθητών και έμαθαν να ακολουθούν στις δικές τους τα παρακάτω βήματα:
Βήμα 1ο: Επιλογή θέματος
Βήμα 2ο: Συγκρότηση ομάδας εργασίας
Βήμα 3ο: Καθορισμός σκοπού και στόχων
Βήμα 4ο: Εντοπισμός των θεματικών υπο-ενοτήτων
Βήμα 5ο: Συλλογή δεδομένων
Βήμα 6ο : Ανατροφοδότηση
Βήμα 7ο : Επαναπροσδιορισμός / επεξεργασία στόχων
Βήμα 8ο : Προγραμματισμός δραστηριοτήτων
Βήμα 9ο : Σύνθεση – Ταξινόμηση – Αρχειοθέτηση υλικού
Βήμα 10Ο : Οργάνωση της παρουσίασης
Βήμα 11ο : Τελική παρουσίαση /διάχυση αποτελεσμάτων
Βήμα 12ο : Αξιολόγηση
Βήμα 13ο : Δημοσίευση εργασίας στην ιστοσελίδα του σχολείου- εκτύπωσή της.
Β. Οι μαθητές/τριες προχωρούν στη δημιουργία δικών τους projects. Τους/τις προτείνονται πιθανά σχέδια εργασίας εν μέρει καθοδηγούμενα, αλλά και η δυνατότητα δικών τους επιλογών.
1.Γ. Σύνδεση με άλλα γνωστικά αντικείμενα
Γλώσσα (Κατανόηση γραπτού και προφορικού λόγου, παραγωγή γραπτού και προφορικού λόγου)
Μαθηματικά (Επεξεργασία, ταξινόμηση και αξιολόγηση δεδομένων)
Αισθητική Αγωγή ? Εικαστικά (δημιουργία αφίσας, κολάζ?)
Εξοικείωση με τη χρήση των προγραμμάτων του Η/Υ word, power point, excel, και movie maker, πλοήγηση στο διαδίκτυο.
1.Δ. Τα projects που ολοκληρώθηκαν
Σύντομη αναφορά στη σύνδεση των projects με προγράμματα του Η/Υ
Μέχρι αυτή τη στιγμή «έτρεξαν» και ολοκληρώθηκαν τα παρακάτω projects:
1.Δ.α.Project: «Το έπος του 1940- Κατοχή»
Το συγκεκριμένο project προηγήθηκε της «υποχρέωσης», που ανέλαβαν οι μαθητές/τριες της Στ΄τάξης να οργανώσουν και να παρουσιάσουν σε όλο το σχολείο το χρονικό του έπους του 1940 και τα γεγονότα της Κατοχής, που σημάδεψαν τον τόπο μας.
Όλοι/ες οι μαθητές/τριες- χωρισμένοι/ες σε 4 ομάδες ανέλαβαν την έρευνα και τη συλλογή υλικού για το έπος του 1940 και την κατοχή στην Ελλάδα.
Επεξεργάστηκαν και παρουσίασαν το υλικό τους μέσα στην τάξη. Μεταξύ άλλων οι τέσσερις ομάδες συγκέντρωσαν και παρουσίασαν κείμενα και εικόνες, videos και λογοτεχνικό υλικό που δημιουργήθηκε για τη συγκεκριμένη χρονική περίοδο.
Επίσης μελέτησαν τα γεγονότα που «βύθισαν» την οικονομία του τόπου μας στα χρόνια της κατοχής και τα συνέδεσαν με τη σημερινή οικονομική κρίση.
Έγραψαν κείμενα σχετικά με τα παραπάνω και τα δημοσίευσαν στην ιστοσελίδα του σχολείου μας.
Τέλος σε ένα κοινό τεύχος- ηλεκτρονικό βιβλίο, συγκέντρωσαν το υλικό όλων των ομάδων, το οποίο εκτυπώθηκε και δημοσιεύθηκε επίσης στην ιστοσελίδα του σχολείου.
Κάθε παιδί δημιούργησε το δικό του e-mail- με τη σύμφωνη γνώμη του γονέα του- και έλαβε για να αποθηκεύσει το ηλεκτρονικό του βιβλίο.
Γνωστικά αντικείμενα προγραμμάτων του H/Y
Χρήση του word (συγγραφή και μορφοποίηση κειμένων, διαμόρφωση σελίδων και παραγράφων, εισαγωγή και μορφοποίηση εικόνων, πινάκων?)
Δημιουργία και χρήση ηλεκτρονικού ταχυδρομείου.
Πλοήγηση στο διαδίκτυο- χρήση μηχανών αναζήτησης (αναζήτηση κειμένων και εικόνων από «έγκυρες» πηγές- εύρεση οπτικοακουστικού υλικού στο youtube)
1.Δ.β. Project: «Μαγειρεύοντας? τις αγαπημένες μας συνταγές»
Με αφορμή την ενότητα του βιβλίου της Γλώσσας που αναφέρεται στη διατροφή και στα πλαίσια της εκμάθησης του τρόπου συγγραφής μιας συνταγής αποφάσισαν οι ίδιοι/ες μαθητές/τριες να ασχοληθούν με «μαγειρέματα»
Όλοι/ες οι μαθητές/τριες ανέλαβαν να καταγράψουν τις αγαπημένες τους συνταγές.
Κάποιοι/ες όμως από αυτούς/ές πρότειναν να μαγειρέψουν οι ίδιοι/ες τις αγαπημένες συνταγές τους, να βιντεοσκοπήσουν τους εαυτούς τους να τις μαγειρεύουν και τέλος να προβάλλουν τη δουλειά τους στην τάξη σε μια μικρή ατομική «γιορτή», στην οποία θα κερνούσαν τα παρασκευάσματά τους.
Τα 11 από τα 19 παιδιά της τάξης δημιούργησαν τη δική τους μικρή ταινία μαγειρικής.
Μελλοντικός στόχος όλων των μαθητών/τριων είναι να τυπώσουν όλες τις συνταγές τους. σε ένα τεύχος- δώρο για τη γιορτή της μητέρας. Να διοργανώσουν μια μεγάλη γιορτή για τις μανούλες τους να μαγειρέψουν γι? αυτές και να παρουσιάσουν τις ταινίες τους.
Γνωστικά αντικείμενα προγραμμάτων του H/Y
Χρήση του προγράμματος movie maker (εισαγωγή ταινίας, λεζάντας και τίτλου, εισαγωγή μουσικής, διαίρεση ταινίας και μουσικής?)
Μετατροπή αρχείων mp4 από την κάμερα των μαθητών/τριων σε wmv, «κατέβασμα» μουσικών κομματιών από το διαδίκτυο?
1.Δ.γ. Project: «Μικρασιατική καταστροφή ? Κυπριακή τραγωδία – Ιστορίες προσφυγιάς μέσα στην οικογένειά μας»
Το συγκεκριμένο project συνδέθηκε με το μάθημα της ιστορίας που διδάσκονται τα παιδιά στην Στ΄ τάξη.
Λόγω του ότι πολλά παιδιά είναι απόγονοι προσφυγικών οικογενειών της Μικράς Ασίας, του Πόντου, της Κύπρου αποφάσισαν να μάθουν την προσωπική- οικογενειακή τους προσφυγική ιστορία.
Ρώτησαν τους συγγενείς τους για τα χρόνια της δοκιμασίας και της προσφυγιάς και κατέγραψαν μνήμες και συναισθήματα σε κείμενα και σε αφίσες, έφεραν στο σχολείο φωτογραφίες από τα δύσκολα εκείνα χρόνια.
Μεταξύ άλλων εργασιών που πραγματοποιήθηκαν η μαθήτρια, Στεφανία- Ειρήνη Χατζηστυλλή κυπριακής καταγωγής, πήρε συνέντευξη από τους Κύπριους παππού και γιαγιά της, πρόσφυγες του 1974.
Παρουσίασε στην τάξη την ιστορία της οικογένειάς τους στις μέρες πριν και κατά τη διάρκεια της τουρκικής εισβολής καθώς και τα πρώτα χρόνια της προσφυγιάς, μέσα από την προβολή ενός έργου του movie maker διάρκειας 20 λεπτών.
Συνεργάστηκε με το συμμαθητή της, Γιώργο Τσιάντσιο και πλαισίωσε την συνέντευξή της με εικόνες από την κυπριακή τραγωδία και με κείμενα που εξηγούσαν την κατάσταση στο νησί πριν την εισβολή και κατά τη διάρκειά της.
Πλαισίωσε επίσης και με οικογενειακές φωτογραφίες του 1974 την αφήγηση και την παρουσίαση της ιστορίας της, και τέλος με ένα τραγούδι που έγραψε και τραγούδησε ο αδερφός της για το ίδιο θέμα.
Η ταινία, που είχε τίτλο «Η κυπριακή τραγωδία – Μια πληγή ακόμα ανοιχτή», είναι και αυτή που θα παρουσιαστεί -αν η συμμετοχή των παιδιών εγκριθεί- στο Συνέδριο.
Γνωστικά αντικείμενα προγραμμάτων του H/Y
Χρήση scanner για αποθήκευση εικόνων στον Η/Υ και εισαγωγή τους σε έργο του movie maker.
Αποθήκευση εικόνων και αποσπασμάτων μουσικής από το διαδίκτυο.
Χρήση του προγράμματος movie maker (εισαγωγή αποσπάσματος ταινίας, λεζάντας και τίτλου, εισαγωγή εικόνων, κειμένων και μουσικής, διαίρεση ταινίας και μουσικής?)
Μετατροπή αρχείων mp4 από την κάμερα της μαθήτριας σε wmv.
Βιβλιογραφία
1.ΙορδανίδουΑ., Κανελλοπούλου Ν., Κοσμά Ε., Κουταβά Β., Οικονόμου Π., Παπαϊωάννου Κ. (2014). Γλώσσα – Βιβλίο Μαθητή. (ενότητα Δ. σελ. 39-45) ΑΘΗΝΑ . ΥΠΘΠΑ .
2.ΙορδανίδουΑ., Κανελλοπούλου Ν., Κοσμά Ε., Κουταβά Β., Οικονόμου Π., Παπαϊωάννου Κ. (2014). Γλώσσα – Βιβλίο Μαθητή. (ενότητα Ε. σελ. 47-68) ΑΘΗΝΑ . ΥΠΘΠΑ .
3.Κολιόπουλος Ι., Καλλιανιώτης Α., Μιχαηλίδης Ι., Μηνάογλου Χ. (2014) Ιστορία του νεότερου και σύγχρονου κόσμου – Βιβλίο Μαθητή. (κεφ. 5 σελ. 194-199) ΑΘΗΝΑ . ΥΠΘΠΑ
4.Κολιόπουλος Ι., Καλλιανιώτης Α., Μιχαηλίδης Ι., Μηνάογλου Χ. (2014) Ιστορία του νεότερου και σύγχρονου κόσμου – Βιβλίο Μαθητή. (κεφ. 7 σελ. 204-207) ΑΘΗΝΑ . ΥΠΘΠΑ
5.Κολιόπουλος Ι., Καλλιανιώτης Α., Μιχαηλίδης Ι., Μηνάογλου Χ. (2014) Ιστορία του νεότερου και σύγχρονου κόσμου – Βιβλίο Μαθητή. (κεφ. 8 σελ. 208-211) ΑΘΗΝΑ . ΥΠΘΠΑ
6.Κολιόπουλος Ι., Καλλιανιώτης Α., Μιχαηλίδης Ι., Μηνάογλου Χ. (2014) Ιστορία του νεότερου και σύγχρονου κόσμου – Βιβλίο Μαθητή. (κεφ. 11 σελ. 224-229) ΑΘΗΝΑ . ΥΠΘΠΑ
7.Ελευθεροτυπία, ΚΟΡΟΪΔΟ ΜΟΥΣΟΛΙΝΙ, Ανθολόγιο Αντιφασιστικής Γελοιογραφίας», ένθετο εφημερίδας Ελευθεροτυπία. ΑΘΗΝΑ. Ε. ΙΣΤΟΡΙΚΑ.
8.https://www.google.co.in/search?q=%CE%BA%CF%85%CF%80%CF%81%CE%B9%CE%B1%CE%BA%CE%B7+%CF%84%CF%81%CE%B1%CE%B3%CF%89%CE%B4%CE%B9%CE%B1+1974&source=lnms&tbm=isch&sa=X&ei=6MEYU9TmAoL9ywPQm4GwBQ&ved=0CAcQ_AUoAQ&biw=1455&bih=705#q=%CE%A4%CE%9F+%CE%95%CE%A0%CE%9F%CE%A3+%CE%A4%CE%9F%CE%A5+1940&tbm=isch&imgdii Αναζήτηση εικόνων google . ΤΟ ΕΠΟΣ ΤΟΥ 1940
9.https://www.google.co.in/search?q=%CE%BA%CF%85%CF%80%CF%81%CE%B9%CE%B1%CE%BA%CE%B7+%CF%84%CF%81%CE%B1%CE%B3%CF%89%CE%B4%CE%B9%CE%B1+1974&source=lnms&tbm=isch&sa=X&ei=6MEYU9TmAoL9ywPQm4GwBQ&ved=0CAcQ_AUoAQ&biw=1455&bih=705#imgdii=_ . Αναζήτηση εικόνων google . ΚΥΠΡΙΑΚΗ ΤΡΑΓΩΔΙΑ

ΠΟΣΟ ΤΡΑΥΜΑΤΙΖΟΥΝ ΟΙ ΚΑΥΓΑΔΕΣ ΤΗΝ ΨΥΧΟΛΟΓΙΑ ΤΟΥ ΠΑΙΔΙΟΥ ΜΑΣ;

Tο αρνητικό κλίμα που δημιουργούν οι τσακωμοί και οι φωνές σε μία οικογένεια προκαλεί μία μεταβολή στο αίσθημα ασφάλειας, σταθερότητας και υποστήριξης στον ψυχισμό του παιδιού .

Οι διαπληκτισμοί συνήθως μπορεί να προκαλούνται από καταπιεσμένα και μη εκφρασμένα συναισθήματα αδικίας μέσα στη σχέση του ζευγαριού που σαν αποτέλεσμα έχουν μία δυσλειτουργική επικοινωνία με τελικό μήνυμα των δύο συντρόφων πως «οι ανάγκες μου δεν κατανοούνται».

Η οικογένεια αποτελεί την πρώτη κοινωνία του παιδιού και οι αρχές που την διέπουν σχετίζονται με έννοιες όπως ο σεβασμός η αγάπη, η υποστήριξη, η ευθύνη, το όριο, η αλήθεια, η εκτίμηση και η ελευθερία. Η πρώιμη οικογένεια του ατόμου καλύπτει την«ανάγκη του ανήκειν» από την βρεφική ηλικία μέχρι το τέλος της ζωής του εφόσον μετέπειτα θα δημιουργήσει και την ατομική του οικογένεια.

Ας μελετήσουμε λοιπόν, τι αντιλαμβάνεται το παιδί την ώρα του τσακωμού.

Ξαφνικά μεταβάλλεται η αίσθηση της ασφάλειας, ηρεμίας και ζεστασιάς στο σπίτι σε ένα χώρο αφιλόξενο επικίνδυνο, ψυχρό γεμάτο μελανά σημεία συνεπώς το μικρό αρχίζει και χάνει την οντότητα του και καταλαμβάνεται από έντονο αίσθημα φόβου και ενοχής. Δυστυχώς πολλές φορές το πλήγμα είναι μεγάλο εφόσον αισθάνεται πως εκείνο φέρει την ευθύνη για την διαμάχη των γονιών του γι? αυτό δημιουργείται και η απειλή αποχωρισμού του γονέα.

Η βασική πεποίθηση είναι πως θα εγκαταληφθώ από τον πατέρα ή την μητέρα μου διότι δεν αξίζω την αγάπη τους. Εδώ δημιουργείται ένα ουσιαστικό πλήγμα στην αυτοεκτίμηση και την αυτό-εικόνα του παιδιού.

Η παιδική ψυχή λειτουργεί όπως μία μικρή κάμερα εσωτερικού χώρου που καταγράφει κάθε συνθήκη που αναπτύσσεται στο οικείο περιβάλλον.

Το παιδί λοιπόν μπαίνει σε μία διαδικασία μάχης ή φυγής. Δηλαδή είτε αρχίζει να υιοθετεί «μεγαλίστικους» ρόλους παρέμβασης ώστε να αποτελέσει το μεσολαβητή ανάμεσα στα δύο γονεϊκά πρόσωπα αφήνοντας πίσω την παιδική ανεμελιά και συρρικνώνοντας τις ατομικές του ανάγκες. Είτε ακολουθεί μία παθητική στάση απομόνωσης και αποξένωσης από το οικογενειακό περιβάλλον έτσι ώστε να μπορέσει να αντέξει το βαρύ ψυχικό φορτίο.

Εδώ θα πρέπει να επισημάνουμε πότε μία συμπεριφορά διαπληκτισμού μπορεί να γίνει κακοποιητική για την παιδική ψυχούλα.

Υπάρχει μία λεπτή διαχωριστική γραμμή.

Είναι σύνηθες φαινόμενο να υπάρχουν κάποιες φορές εντάσεις ανάμεσα στο ζευγάρι δεδομένου του απαιτητικού τρόπου ζωής και των οικονομικών δυσχερειών της εποχής. Όμως όταν οι καυγάδες, οι έντονες αψιμαχίες λαμβάνουν χώρο σε σταθερή και συστηματική βάση μπροστά στα αθώα μάτια του μικρού μας αψηφώντας την παρουσία του εκεί το σκηνικό μεταλλάσσεται σε συναισθηματικά κακοποιητικό.

Οι φωνές, οι εκφράσεις απαξίωσης, το μάλωμα σε υπερβολικές δόσεις αποτελούν στοιχεία κακοποίησης. Το παιδί τρομάζει πληγώνεται φοβάται χάνεται δεν ακούγεται αποτελεί ένα μεγάλο αδύναμο κρίκο. Επηρεάζεται σημαντικά η αίσθηση του εαυτού του. Αντιλαμβάνεται πως δεν αξίζει.

Ποιες είναι οι βασικές μορφές συναισθηματικής κακοποίησης όμως; Μια τέτοια συμπεριφορά είναι και η σιωπή. Ο γονιός που αποστασιοποιείται από το παιδί του και κρατάει μούτρα δεν του μιλάει για μεγάλο χρονικό διάστημα το κάνει να αισθάνεται εγκαταλειμμένο, άτολμο καθώς παύει να διεκδικεί.

Μια άλλη μορφή κακοποιητικής συμπεριφοράς αποτελεί και η συνεχής σύγκριση ανάμεσα στα αδέλφια. Με σκοπό να τα χειριστούν οι γονείς για να κάνουν αυτό που θέλουν. Η σύγκριση συνήθως βρίσκει το δικό τους παιδί ανεπαρκές και κατώτερο. Ο διαχωρισμός στα αδέλφια είναι τόσο έντονος, που κάποιες φορές βλάπτει και τα δύο παιδιά. Το παιδί που ευνοείται νιώθει άβολα και ένοχα και επίσης ο συνεχής έπαινος δεν το αφήνει να χτίσει μία πραγματική αυτό-εικόνα και να μάθει να κάνει προσπάθεια βελτίωσης. Ενώ το παιδί που νιώθει από τους γονείς του κατώτερο αναπτύσσει μία αρνητική εικόνα εαυτού νιώθει λίγο χωρίς αξία και βιώνει έντονα την έλλειψη αγάπης και αποδοχής. Ως ενήλικας έχει την τάση να αυτό-τιμωρείται και να τιμωρεί. Τα παιδιά αυτά είναι πολύ συχνά θύτες εκφοβιστικών συμπεριφορών στο σχολικό περιβάλλον. Άλλωστε έχει αποδειχθεί πως τα παραβατικά παιδιά ή τα παιδιά που παρουσιάζουν εναντιωτική προκλητική συμπεριφορά, είναι παιδιά με χαμηλή αυτό-εκτίμηση, μοναχικά που ο μόνος τρόπος που ξέρουν να συνδέονται με τους συνομηλίκους τους είναι μέσα από πληγωτικές συμπεριφορές, διότι αναπαράγουν το βίωμα τους.

Δύο άλλα επικίνδυνα είδη συναισθηματικής βίας είναι το συστηματικό ψέμα και η παραμέληση.

Οι γονείς που σαμποτάρουν τα μικρά τους λέγοντας ψέματα, καταστρέφοντας παιχνίδια ή απειλώντας τα λέγοντας (θα φωνάξω τον αστυνόμο) ουσιαστικά αφανίζουν την παιδική τους αθωότητα και την αυτονομία τους.

Τέλος η παραμέληση, ορίζεται ως η συστηματική άρνηση των γονέων να καλύψουν τις βιολογικές και συναισθηματικές ανάγκες των παιδιών τους. Οι γονείς βιώνουν με εξαιρετική ασημαντότητα των ρόλο τους και σαν αποτέλεσμα τα παιδιά τους νιώθουν ασήμαντα, αόρατα καθώς μαθαίνουν και τα ίδια να παραμελούν τον εαυτό τους. Εδώ θα πρέπει το ευρύτερο οικογενειακό περιβάλλον να έχει ιδιαίτερα ευαίσθητες κεραίες ώστε να μπορέσει να αφουγκραστεί τις διάφορες μορφές συναισθηματικής κακοποίησης που συχνά είναι δύσκολο να εντοπιστούν διότι τα όρια είναι δυσδιάκριτα και ασαφή.

Ποια λοιπόν θα πρέπει να είναι η αντιμετώπιση;

Να εστιάζουμε την προσοχή μας στις ανάγκες των μικρών μας, να βρούμε πιο λειτουργικούς τρόπους να αντιμετωπίζουμε τις εντάσεις μεταξύ μας. Αυτό σημαίνει πως θα αφιερώσουμε περισσότερο χρόνο στο να δούμε τι συμβαίνει και δεν έχουμε λειτουργική επικοινωνία με το σύντροφό μας δίνοντας χώρο στην ανεύρεση νέων τρόπων αλληλεπίδρασης στο προσωπικό μας τομέα.

Θα πρέπει να κινητοποιηθούμε να επιλύσουμε με εναλλακτικούς τρόπους τις συγκρούσεις μας.

Τέλος, υπάρχει μία σημαντική διαφοροποίηση ανάμεσα στον ευεργετικό καυγά και τον αρνητικό.

Ο ευεργετικός καυγάς δεν θα αφήσει ίχνη στην παιδική ψυχούλα. Αυτό σημαίνει πως θα ήταν θετικό αν αποφεύγαμε να διαπληκτιζόμαστε μπροστά στα μάτια του παιδιού μας καθώς και να βρούμε μη επιθετικούς τρόπους να εκδηλώνουμε το θυμό μας.

Ένας τέτοιος τρόπος είναι το γράψιμο ή ακόμα και το σκίσιμο των φύλλων στα οποία έχουμε καταγράψει τα συναισθήματα μας την ώρα της κρίσης.

Το κυριότερο που θα πρέπει να κρατήσουμε είναι πως αν δεν μπορέσουμε να αποφύγουμε τον καυγά μπροστά στα μικρά μας θα πρέπει να δοθούν εξηγήσεις για την διαφορετικότητα που μπορεί να βλέπει ο πατέρας ή η μητέρα κάποιο ζήτημα ώστε να μπορέσουμε να τα διαβεβαιώσουμε πως θα βρεθεί μία λύση που θα επαναφέρει την γαλήνη και την ισορροπία και πάλι στο σπίτι.

Άλλωστε ο σωστός γονιός είναι αυτός που παραδέχεται τα τρωτά του σημεία και προσπαθεί να μην τα επαναλάβει στο μέλλον.

Γράφει η Μαριάννα Μηττά, ψυχολόγος και συστημική ψυχοθεραπεύτρια.

Πηγή: http://mikroimegaloi.gr/

25η Μαρτίου 1821… από το χθες στο σήμερα…

Με ιδιαίτερη συγκίνηση και περισσό ταλέντο γιόρτασε το σχολείο μας την επανάσταση του 1821, τη Δυτέρα 24 του Μάρτη και ώρα 9.00 π.μ. στην αίθουσα της Εστίας Μουσών.

Οι υπεύθυνοι εκπ/κοί της γιορτής κ.κ. Τσάντζου Ελένη και Αχλιώπας Εμμανουήλ με πρωταγωνιστές τα παιδιά μας χάρισαν υπέροχες στιγμές ιστορικής μνήμης και συγκίνησης!

Δύο καινοτομίες είχε η φετινή γιορτή μας:

Η πρώτη αφορά στο χώρο που ήταν η ζεστή αίθουσα της Εστίας Μουσών που μας παραχωρήθηκε από το Δήμο και το οποίο ευχαριστούμε θερμά … και

Η δεύτερη ιδιαιτερότητα της γιορτής μας-για την οποία είμαστε ιδιαίτερα περήφανοι- είναι το βαρύ και βαθύ ηλεκτρονικό της υπόβαθρο: πέραν από τα θεατρικά δρώμενα που φυσικά στόλισαν με περισσή χάρη και αξία την εκδήλωσή μας, όλο το υπόλοιπο ιστορικό χρονικό της επανάστασης του ’21 μαζί με τη συμμετοχή της Νάουσας στον αγώνα έγινε με βίντεο, μουσική και εικόνες που δημιιούργησαν τα ίδια τα παιδιά της ΣΤ΄ τάξης με την αμέριστη συμπαράσταση και ενθάρρυνση της δασκάλας τους κ. Τσάντζου Ελένης.

Ήταν μια πολύ σημαντική ευκαιρία να κατανοήσουμε όλοι μας, εκπαιδευτικοί, γονείς και μαθητές/ριες την αξία και χρησιμότητα των Νέων Τεχνολογιών στην καθημερινότητά μας, στο σχολείο , στη διδακτική μας πρακτική, στην ψυχαγωγία μας και στη διασκέδασή μας!! Όλα αυτά με μία και μόνη προϋπόθεση: να χρησιμοποιούνται με σύνεση και μέτρο ώστε να μας υπηρετούν και όχι να μας καθοδηγούν!!!

Η αύθουσα φυσικά αποδείχτηκε πολύ μικρή …..για να χωρέσει όχι μόνο το πλήθος των γονιών που ήρθαν να μας καμαρώσουν …αλλά και  το τεράστιο ταλέντο των μικρών μας μαθητών και μαθητριών …που με αστείρευτη χαρά και ενθουσιασμό τίμησε της επέτειο της επανάστασης του 1821…