Αρχείο ημέρας 6 Μαρτίου 2014

Ενδοσχολική βία και εκφοβισμός…

 

Σήμερα, 6 Μαρτίου είναι παγκόσμια ημέρα ενάντια στη σχολική βία και το σχολικό εκφοβισμό.

Είμαστε της άποψης ότι οι πρακτικές και οι στάσεις απέναντι στο φαινόμενο του σχολικού εκφοβισμού οφείλουν να διαπερνούν καθημερινά τις παιδαγωγικές μας προσεγγίσεις είτε ως γονείς είτε ως εκπαιδευτικοί, είτε ως πολίτες-μέλη μιας ομάδας και όχι να τις θυμόμαστε εθιμοτυπικά μία μόνο ημέρα του χρόνου.

Είναι σημαντικό να κατανοήσουμε ότι μπορούμε να βρούμε όμορφους τρόπους για να εκφράσουμε ακόμα και τα πιο δύσκολα και άγρια συναισθήματά μας! Χωρίς βία!! Χωρίς ρατσιστική διάθεση!!

Ένα ενδιαφέρον επιστημονικό βιβλίο που πληροφορεί  έγκυρα για το φαινόμενο του σχολικού εκφοβισμού θα το βρείτε στην ηλεκτρονική διεύθυνση:

www.epsype.gr/images/gia_ekpaideutikous.pdf

Αξίζει να το διαβάσουμε !!

Το έχει εκδώσει η Ε.Ψ.Υ.Π.Ε. (Εταιρία Ψυχοκοινωνικής Υγείας του Παιδιού  και του Εφήβου)

Εξάσκηση στη Γλώσσα & Μαθηματικά της Β’ τάξης

Επαναληπτικές ασκήσεις γλώσσας
1. Να συλλαβίσετε τις λέξεις και να τις κατατάξετε σε μονοσύλλαβες, δισύλλαβες, κλπ οξύτονες, παροξύτονες κλπ
όμορφος, παντοτινός, θαλασσινός, έμφραγμα, παντοδύναμος, τρένο, ταραχοποιός, λαιμοδέτης, πορτοφόλι, ζέβρα
…………………………………………………………………………………………………………….
2. Να γράψετε τις προτάσεις στον άλλο αριθμό:
Α.. Ο κήπος είναι πολύχρωμος.
…………………………………………………………………………………………………..
Β. Τα φρούτα είναι πολύ θρεπτικά.
…………………………………………………………………………………………………………..
Γ. Τα βιβλία είναι αληθινοί φίλοι των παιδιών.
……………………………………………………………………………………………….
Δ. Το χρώμα του χαρτονιού είναι κόκκινο.
………………………………………………………………………………………………..
3. Να κλίνετε η περίεργη γυναίκα
Ενικός αριθμός Πληθυντικός αριθμός
Ονομ.
Γεν.
Αιτιατ.
Κλητ.

4. Να κλίνετε ο βαθύπλουτος ζωγράφος
Ενικός αριθμός Πληθυντικός αριθμός
Ονομ.
Γεν.
Αιτιατ.
Κλητ.
5. Να κλίνετε το θαυμάσιο παιδί
Ενικός αριθμός Πληθυντικός αριθμός
Ονομ.
Γεν.
Αιτιατ.
Κλητ.
6. Να κλίνετε τα ρήματα στους αντίστοιχους χρόνος
Ενεστώτας Παρατατικός Αόριστος
Εγώ φροντίζω

Ενεστώτας Παρατατικός Αόριστος
Εγώ μελετώ

Ενεστώτας Παρατατικός Αόριστος
Εγώ αγκαλιάζω

7. Να κλίνετε τα επίθετα ο νόστιμος, η νόστιμη, το νόστιμο και ο σοφός, η σοφή το σοφό

Ενικός αριθμός Πληθυντικός αριθμός
Ονομ. Ο σοφός
Γεν.
Αιτιατ.
Κλητ.

Ενικός αριθμός Πληθυντικός αριθμός
Ονομ. Η σοφή
Γεν.
Αιτιατ.
Κλητ.

Ενικός αριθμός Πληθυντικός αριθμός
Ονομ. Το σοφό
Γεν.
Αιτιατ.
Κλητ.

Φυλλάδιο επαναληπτικό γλώσσας (ενότητα 8) και μαθηματικών
Όνομα:………………………………………………………….
Στην ενότητα 8 ασχοληθήκαμε με τους γλωσσοδέτες (τι είναι) , τα αινίγματα(τι είναι και πώς φτιάχνονται) και τη δομή των ποιημάτων με ομοιοκαταληξία(κλασική ποίηση) αλλά και χωρίς ομοιοκαταληξία (μοντέρνα ποίηση). Μάθαμε επίσης το βοηθητικό ρήμα είμαι σε όλα τα πρόσωπα (εγώ είμαι, εσύ είσαι, αυτός είναι, εμείς είμαστε, εσείς είστε, αυτοί είναι). Γνωρίσαμε ακόμη και ορισμένα συμπλέγματα συμφώνων όπως μπρ (μπριζόλα), ρκ (αρκούδα), κρ (ακρίδα), ρτ (πορτοκαλί), τρ (τρύγος) πρ (πριόνι), ρπ (άρπα) κ.ά.
1. Συμπλήρωσε τα κενά του γνωστού γλωσσοδέτη:
Άσπρη πέτρα …………………………και από τον ήλιο ?????..
Ο παππάς ο ????.έφαγε ????φακή. Γιατί παππά ????..έφαγες ?????φακή.
Ο τζίτζιρας ο ??????.ο ?????????. Ανέβηκε στη???????στη??????.στη???????.. να κόψει ????????..?????????????..
2. Φτιάξε στιχάκια με τις λέξεις κασετίνα, άλογο και βάρκα.
α).?????????????????..κασετίνα
??????????????????????.
β)??????????????..άλογο
???????????????..
γ)?????????????βάρκα
??????????????????????.
3. Συμπλήρωσε με τους κατάλληλους τύπους του είμαι τα κενά:
Σήμερα δεν ??????όλοι παρόντες στο συμβούλιο γιατί ο πρόεδρος που ?????..υπεύθυνος δεν μας κάλεσε έγκαιρα.
Εσύ Σοφία από την άλλη, ????..αντιπρόεδρος και θα μπορούσες να το φροντίσεις.
4. Συμπλήρωσε τα κενά με τα κατάλληλα σύμφωνα (ρκ, κρ, πρ, ρπ, τσ, στ):
Η α??ούδα τρώει με μεγάλη όρεξη το μέλι.
Η α??οστιχίδα που μας έδωσες να λύσουμε ήταν λίγο δύσκολη.
Η ά?.α είναι ένα αρχαίο μουσικό όργανο.
Στα παλιά τα χρόνια η γυναίκα έδινε ??οίκα στον μέλλοντα σύζυγό της για να την παντρευτεί.
Η χτένα λέγεται και ?..α?.άρα.
Η Μαρία πήγε να φέρει νερό με τη ?..άμνα.
5. Διάβασε ξανά όλες τις λέξεις και τις προτάσεις ορθογραφίας που κάναμε μέχρι σήμερα, χρησιμοποιώντας το τετράδιο της ορθογραφίας σου, προσέχοντας τα λάθη που έκανες κάθε φορά.
6. Ο Άγγελος αγόρασε δύο κομπολόγια αξίας 60 λεπτών το καθένα και έδωσε 2 ευρώ. Πόσα ρέστα θα πάρει;
Λύση:
??????????????????????????????????????????????????????????????????????????…
Απάντηση:???????????????????
7. Ο Μενέλαος αγόρασε τρία τετράδια αξίας 25 λεπτών το καθένα, δύο γόμες αξίας των 10 λεπτών η καθεμιά και ένα μολύβι αξίας 15 λεπτών. Έδωσε 2 ευρώ. Πόσα ρέστα θα πάρει;
Λύση:
Τετράδια:?????????????????????
γόμες:??????????????????????.. μολύβι:??????????????????????
Σύνολο:??????????????????????
Ρέστα:????????????????????????????????????????????????
Απάντηση:?????????????????????
8. Η Αφροδίτη έχει στο πορτοφόλι της 35 ?. Η Ζωή έχει διπλάσια λεφτά από την Αφροδίτη, ενώ ο Μάριος έχει τα μισά από τη Ζωή και άλλα 5 ? παραπάνω. Πόσα ? έχει η Ζωή και πόσα ο Μάριος;
Λύση:
Αφροδίτη: ?????????????????????
Ζωή ???????????????????????.
Μάριος??????????????????????.
Απάντηση:??????????????????????????????????????????????..
…………………………………………………………………………………………………………….
Επαναληπτικό γλώσσας, ενότητα 15
Όνομα ???????????????????..

Στην ενότητα 15 μιλήσαμε για:
-το βοηθητικό ρήμα έχω και πώς κλίνεται (εγώ έχω, εσύ έχεις αυτός,-ή,-ό έχει εμείς έχουμε εσείς έχετε αυτοί, -ές,΄-ά έχουν
-τις σύνθετες λέξεις (που είναι οι λέξεις που σχηματίζονται από την ένωση δύο άλλων λέξεων (συνήθως ανάμεσα στις δύο λέξεις μπαίνει το συνδετικό φωνήεν ?ο , π.χ. γυναικόπαιδα)
-τις δάνειες λέξεις (που είναι οι λέξεις που προέρχονται από ξένες γλώσσες και από κει τις δανείστηκε η ελληνική γλώσσα. Έχουν τον ίδιο τύπο σε όλες τις πτώσεις αφού δεν κλίνονται, π.χ. γκαράζ, φιλμ, ρομπότ ?)
-τις επιστολές (που είναι ένα είδος γραπτού λόγου με το οποίο επικοινωνούν δύο άτομα που ζουν μακριά το ένα από το άλλο) Μάθαμε πως είναι απαραίτητη η ημερομηνία, η προσφώνηση (π.χ. αγαπημένη μου φίλη,), το κείμενο που εξηγεί τους λόγους της επικοινωνίας, τον χαιρετισμό και τέλος το όνομα του/της αποστολέα.
-τη συμπλήρωση του φακέλου της επιστολής που είναι αναγκαίο να περιλαμβάνει επάνω αριστερά την ταχυδρομική διεύθυνση του/της αποστολέα (ονοματεπώνυμο, οδό, αριθμό, ταχυδρομικό κώδικα, και το όνομα της πόλης ή του χωριού με κεφαλαία γράμματα) χώρο επάνω δεξιά στο φάκελο για το γραμματόσημο και κάτω δεξιά το ονοματεπώνυμο του παραλήπτη, οδό και αριθμό, ταχυδρομικό κώδικα της πόλης ή του χωριού που διαμένει και τέλος την πόλη ή το χωριό με κεφαλαία.
Επαναληπτικό γλώσσας ενότητα 17
Όνομα: ????????????????
Στην ενότητα αυτή μιλήσαμε για:
-τη μορφή και το περιεχόμενο που μπορεί να έχει μια εφημερίδα, τι είναι το άρθρο (κείμενο που αναπτύσσουν διάφορα θέματα), τι είναι η συνέντευξη (κείμενα που παρουσιάζουν συζητήσεις, συνομιλίες στις οποίες κάποια πρόσωπα απαντούν σε ερωτήσεις άλλων προσώπων που παίζουν το ρόλο των δημοσιογράφων), το ρόλο που παίζουν τα έντονα γράμματα στους τίτλους των άρθρων, το ρόλο του πρωτοσέλιδου στην εφημερίδα
-τον τρόπο παρουσίασης ενός βιβλίου (βιβλιοπαρουσίαση), που περιλαμβάνει τον τίτλο του βιβλίου, το συγγραφέα, τον εκδότη, την εικονογράφηση, την χρονολογία έκδοσης, τον αριθμό των σελίδων, κυρίως όμως πρέπει να περιλαμβάνει την υπόθεση (δηλ. τους βασικούς ήρωες, τα κύρια γεγονότα καθώς και το πότε και πού συνέβησαν αυτά)
– τα ουδέτερα ουσιαστικά σε ?ο, (γράφονται πάντα με ο) τα οξύτονα (το φυτό) τα παροξύτονα (το ξύλο) και τα προπαροξύτονα (το σίδερο)
– τα ουδέτερα ουσιαστικά σε ?ι γράφονται όλα με ι εκτός από το βράδυ (του βραδιού), το δόρυ , το στάχυ, το δίχτυ, το οξύ και το άστυ (=η πόλη), τα οξύτονα (το παιδί) και τα προπαροξύτονα (το λουλούδι)
-τη χρήση και το σχηματισμό των τροπικών επιρρημάτων (άκλιτες λέξεις που συνοδεύουν τα ρήματα και φανερώνουν τρόπο, δηλ. το πώς γίνεται κάτι) Πολλά από αυτά σχηματίζονται από τα επίθετα βγάζοντας το ?ος και βάζοντας το ?α, (π.χ. καλός- καλά, όμορφος-όμορφα, φανταστικό-φανταστικά )
-τα ρήματα σε ?ίζω που γράφονται με ι εκτός από τα αθροίζω, δακρύζω, πήζω, πρήζω, δανείζω, κατακλύζω, κελαρύζω, συγχύζω
-τα ρήματα σε ?αίνω που γράφονται με αι, εκτός από τα μένω, δένω, πλένω, που γράφονται με ?ε

Μιλώντας Αγγλικά… με » νόημα «…

Η εκπ/κός Αγγλικής Γλώσσας του σχολείου μας κ. Κολίτσα Κατερίνα πραγματοποίησε κατά ομάδες ένα project με τα παιδιά της Ε΄ τάξης με θέμα τις ενέργειες που οφείλουμε όλοι μας να κάνουμε για να σώσουμε τον πλανήτη μας. Τα παιδιά εξέφρασαν την επιθυμία να το παρουσιάσουν στην Διευθύντρια κ. Λαφάρα Αναστασία, που με μεγάλη χαρά και ενδιαφέρον τα υποδέχτηκε στο γραφείο της για να δει και να επιβραβεύσει την προσπάθειά τους…την Τετάρτη 5 Μαρτίου 2014 το μεσημέρι…
Μίλησαν για την ανάγκη όλοι οι πολίτες να ανακυκλώνουν τα υλικά, να επαναχρησιμοποιούν πράγματα, να προστατεύουν τα δάση και τα υπό εξαφάνιση ζώα, να μειώσουν τα σκουπίδια και τη ρύπανση της ατμόσφαιρας χρησιμοποιώντας το ποδήλατο και τα μέσα μαζικής μεταφοράς κ.ά. Στη συνέχεια τοποθέτησαν τις εργασίες τους σε σταντ στο διάδρομο του σχολείου για να το δουν όλα τα παιδιά..