Συνεχίζοντας την δράση μας για την αναπηρία στη σχολική μας βιβλιοθήκης, υποδέχτηκα σήμερα τα παιδιά της Δ τάξης.
Μιλήσαμε για τα «Μπορώ» και τα «Δεν μπορώ» και μετά φτιάξαμε το «Δέντρο της Ελπίδας».
Τα παιδιά ευχαριστήθηκαν την όλη διαδικασία, συνεργάστηκαν και συζήτησαν για τους τρόπους της αυτοβελτίωσής τους σε θέματα της καθημερινότητας και της στάσης μας στην αναπηρία!
Αμέσως μετά τις βροχές του ύστερου φθινοπώρου και μετά την πρώτη φυσική λίπανση του χώματος προχωρήσαμε στην κατασκευή του πρώτου μας θερμοκηπίου.
Η χαρά μας μεγάλη… Εκπαιδευτικοί και παιδιά εν δράσει!!!
Τοποθετήσαμε με τη βοήθεια γονέων που γνωρίζουν περισσότερα τον σκελετό του θερμοκηπίου. Στη συνέχεια και μέσα στην επόμενη βδομάδα τοποθετήσαμε το νάιλον για να το σκεπάσουμε, να προστατεύσουμε τα φυτά μας από την παγωνιά, αφού πρώτα βάλαμε σύρματα στην κορυφή και στα πλάγια! Στερεώσαμε τα πλαϊνά και ρίξαμε χώμα για να ενισχύσουμε ακόμα περισσότερο την στήριξη του νάιλον, από τον αέρα. Τέλος τα παιδιά της Ε τάξης έσκαψαν το χώμα ώστε να είναι έτοιμο για φύτευση.
Αναμένουμε με αγωνία το επόμενο στάδιο της φύτευσης των φυτών!!
Οι μαθητές/τριες του Σχολείου μας τον μήνα Νοέμβριο συμμετέχοντας στη δράση «Blending with art» αποτύπωσαν το καλλιτεχνικό τους ταλέντο σε ομαδικές δημιουργίες! Χωρισμένοι σε ομάδες ζωγράφισαν ελεύθερα σε ενιαίο καμβά. Οι ομάδες μίας τάξης άφηναν ημιτελή τα έργα τους (σε προκαθορισμένο χρονικό όριο), τα οποία έπρεπε να συνεχίσουν οι ομάδες μίας άλλης τάξης. Έτσι, τα έργα αποτέλεσαν στην τελική τους μορφή ελεύθερες ομαδικές δημιουργίες όλων των μαθητών/τριών όλων των τάξεων του Σχολείου μας. Οι καμβάδες των ομάδων ενώθηκαν σε ένα ενιαίο έργο, το οποίο αναρτήθηκε σε τοίχο του Σχολείου και οι μαθητές/τριες είχαν την ευκαιρία να παρατηρήσουν και να σχολιάσουν το τελικό αποτέλεσμα που απέδωσε η καλλιτεχνική τους συνεργασία. Σε όλη αυτή την διαδικασία βοήθησε η συνεργασία με την εκπ/κό Εικαστικών, που κατά τακτά χρονικά διαστήματα παρουσίαζε θεωρητικά και πρακτικά δεξιότητες απαραίτητες για την εικαστική έκφραση των παιδιών σε επίπεδο τάξης, π.χ δημιουργία πορτραίτου, κυβισμό, ελεύθερο σχέδιο, σκίτσο, αφηρημένη μοντέρνα έκφραση κλπ. Η ομαδική ζωγραφιά που προέκυψε κατενθουσίασε και ικανοποίησε το σύνολο των μαθητών/τριών, που με απερίγραπτη λαχτάρα και χαρά αναζητούσαν την προσωπική τους ¨πινελιά¨ στην ομολογουμένως ευφάνταστη και καλαίσθητη ζωγραφιά που συνδημιούργησαν!
Συνεχίζοντας το αφιέρωμα για την παγκόσμια ημέρα αναπηρίας-3 Δεκεμβρίου- η Διευθύντρια και υπεύθυνη σχολικής βιβλιοθήκης κ. Λαφάρα Αναστασία, συζήτησε με τα παιδιά της ΣΤ τάξης για το θέμα και τον σεβασμό στην αναπηρία, ξεκινώντας από «τα μπορώ» και «δεν μπορώ» να κάνω τώρα ως μαθητής και μαθήτρια της ΣΤ τάξης.
Για τις προσπάθειες που οφείλουμε στον εαυτό μας να δυναμώσουμε τα «δεν μπορώ» και να σεβόμαστε τον άλλο για αυτά που δεν μπορεί να κάνει.
Την Τετάρτη 15 του Νοέμβρη ξεκίνησε το μηνιαίο αφιέρωμα που κάνει η σχολική μας βιβλιοθήκη με τίτλο «Μαθαίνω και συζητώ για την αναπηρία», με σκοπό να καλλιεργήσει τον σεβασμό στη διαφορετικότητα και να προάγει την ισοτιμία στην «πρόσβαση» σε όλα τα παιδιά στη γνώση και την πληροφόρηση. Υπεύθυνη του προγράμματος είναι η Διευθύντρια κ. Αναστασία Λαφάρα, εκτός των άλλων και ως υπεύθυνη της σχολικής βιβλιοθήκης για το τρέχον σχολικό έτος 2023-24.
Πρώτοι επισκέπτες στον νέο χώρο της σχολικής μας βιβλιοθήκης ήταν οι τάξεις Α και Β μαζί με τις υπεύθυνες εκπ/κούς κ.κ. Ψυρίδου Κατερίνα και Χριστίδου Όλγα.
Όλοι μαζί μιλήσαμε για τα πράγματα που μπορούμε να κάνουμε με ευκολία και για κάποιες καθημερινές ανάγκες που για να τις καλύψουμε χρειαζόμαστε και τη βοήθεια των κοντινών μας ανθρώπων, όπως την μαμά, τον μπαμπά, τον αδελφό ή την αδελφή μας, τους φίλους μας, τους /τις δασκάλους /ες μας….
Στη συνέχεια ζωγραφίσαμε το αποτύπωμα των χεριών μας σε κόλλα Α4 , γράψαμε ή ζωγραφίσαμε 5 πράγματα που μπορούμε να κάνουμε στα δάκτυλα του ενός χεριού μας και 5 πράγματα που δεν μπορούμε στα δάκτυλα του άλλου χεριού μας. Μπογιατίσαμε με έντονα και χαρούμενα χρώματα το ένα χέρι και με σκούρα και «προβληματικά» χρώματα το άλλο χέρι.
Τέλος τοποθετήσαμε τα χεράκια του «ΜΠΟΡΩ» στα κλαδιά του δέντρου όπως είναι την Άνοιξη και τα χεράκια του «ΔΕΝ ΜΠΟΡΩ» στο έδαφος όπως πέφτουν το φθινόπωρο.
Συζητήσαμε πώς μπορούμε να δυναμώσουμε τα «Μπορώ» μας και να καλυτερέψουμε τα «Δεν μπορώ » μας.
Δώσαμε το όνομα στο Δέντρο μας:
«ΤΟ ΔΕΝΤΡΟ ΤΗΣ ΑΓΑΠΗΣ» Α ΤΑΞΗ
«ΤΟ ΔΕΝΤΡΟ ΤΗΣ ΚΑΛΟΣΥΝΗΣ» Β’ ΤΑΞΗ
Ήταν μια όμορφη, πλούσια και χρήσιμη εμπειρία για όλους μας!!
Την Τετάρτη 8 του Νοέμβρη 2023, ξεκίνησε ο κύκλος γνωριμίας και εφαρμογής στρατηγικών διαφοροποιημένης διδασκαλίας στο σχολείο μας, στο πλαίσιο της ενδοσχολικής επιμόρφωσης μαθητών/ριών και εκπ/κών.
Το πρόγραμμα επιμελείται η εκπ/κός κ. Γιαννακοπούλου Θωμαή, ως ενδοσχολική συντονίστρια σε συνεργασία με την Διευθύντρια και υπεύθυνη για φέτος της σχολικής βιβλιοθήκης κ. Αναστασία Λαφάρα.
Η αρχή έγινε με την διδασκαλία σε Γ και Δ τάξεις, σήμερα Τετάρτη 8 Νοεμβρίου 2023, στην αίθουσα το ολοημέρου, παρουσία εκπ/κών , όπως του εκπ/κού της Γ΄ τάξης κ. Μήτογλου Βασιλείου, της κ. Ψυρίδου Αικατερίνης (Α τάξη)΄.
Μια πολύ ενδιαφέρουσα εμπειρία για εκπ/κούς και μαθητές/ριες η γνωριμία με τεχνικές και στρατηγικές όπως Παιχνίδια ρόλων, Κύβος, Κέντρα-σταθμοί μάθησης, κρυμμένοι φάκελοι και φύλλα εργασίας κ.ά.
Αφού έπεσαν βροχές και μαλάκωσαν το έδαφος, τέλη Οκτωβρίου -αρχές του Νοέμβρη, ξεκίνησε η προετοιμασία του εδάφους στον κήπο μας. Το σχέδιο δράσης με τίτλο » Δημιουργώ το σχολικό μου θερμοκήπιο. Καλλιεργώ τα δικά μου αρωματικά φυτά», μπήκε σε τροχιά υλοποίησης.
Παιδιά και εκπ/κοί, μέλη του προγράμματος κ.κ. Μανώλης Αχλιώπας, Χρήστος Δεληχρήστος, Γεώργιος Κολοβός και Νίκος Τσιαούσκογλου, όλοι μαζί έσκαψαν το χώμα και στη συνέχεια άπλωσαν το φυσικό λίπασμα (κοπριά) και το ξανά έσκαψαν, ώστε να ομογενοποιήσουν ως προς την σύσταση το έδαφος.
Η πρώτη φάση προετοιμασίας έκλεισε με την μέτρηση των διαστάσεων που θα χρειαστεί να ξέρουμε για να φτιάξουμε τον σιδερένιο σκελετό του θερμοκηπίου!
Όλοι απόλαυσαν αυτή την αλλιώτικη εμπειρία και την επαφή με τη μητέρα «Γη»!
Την Δευτέρα 6 του Νοέμβρη 2023 το πρωί επισκέφτηκαν το 6ο Νηπιαγωγείο Νάουσας η Διευθύντρια κ. Αναστασία Λαφάρα και ο κ. Γεώργιος Κολοβός, υπεύθυνος του Τμήματος Ένταξης. Η επίσκεψη είχε προγραμματιστεί στο πλαίσιο υλοποίησης προγράμματος Μετάβασης, με τίτλο «Χτίζοντας γέφυρες επικοινωνίας από το νηπιαγωγείο στο δημοτικό και από το δημοτικό στο γυμνάσιο».
Πιο συγκεκριμένα οι δύο εκπ/κοί γνώρισαν και έπαιξαν με τα παιδιά το Νηπιαγωγείου, συζήτησαν μαζί τους και τις Νηπιαγωγούς κ.κ. Μαρία Δημητριάδου, Χρύσα Τασιώνα και Τζένη Νικολάου και έκαναν μια πρώτη ανίχνευση πιθανών δυσκολιών μάθησης.
Οι γέφυρες επικοινωνίας που χτίζονται εδώ και χρόνια με το 6ο Νηπιαγωγείο Νάουσας αποδίδουν καρπούς και διευκολύνουν την μετάβαση! Όλοι μαζί διασκέδασαν, γέλασαν, έπαιξαν, τραγούδησαν και εξέφρασαν θετικά συναισθήματα!