Αρχείο μηνός Απρίλιος 2015

6 Συμβουλές για Γονείς Παιδιών Δημοτικού

  1. Το καθημερινό του πρόγραμμά δεν πρέπει να είναι εξαντλητικό.

Κάθε μέρα τα παιδιά πάνε στο σχολείο για 7 ώρες, συνεχίζουν με εξωσχολικές δραστηριότητες και ολοκληρώνουν τη μέρα τους με μελέτη στο σπίτι. Όλα αυτά μέχρι την επόμενη μέρα που θα τα επαναλάβουν. Πότε όμως θα προλάβουν να ανακτήσουν δυνάμεις για την κάθε επόμενη μέρα;
Φροντίστε το καθημερινό πρόγραμμα του παιδιού σας να μην είναι εξαντλητικό και να υπάρχει πάντα χρόνος για ξεκούραση. Το μυαλό και το σώμα χρειάζονται χαλάρωση για να μπορέσουν να αποδώσουν και να ανταπεξέλθουν στις ανάγκες της καθημερινότητας.

  1. Φροντίστε να έχει πάντα χρόνο για παιχνίδι

?και μάλιστα παιχνίδι που δεν θα του αποφέρει άγχος. Πρέπει λοιπόν να αποφύγει τα ανταγωνιστικά ή ηλεκτρονικά παιχνίδια που εμπεριέχουν βία και να προτιμά μια βόλτα με το ποδήλατο, πεζοπορία, επαφή με τη φύση και με άλλα παιδιά.

  1. Ο ύπνος πρέπει να είναι η προτεραιότητά του

Ο ύπνος είναι ζωτικής σημασίας για τα πάντα, από την ελαχιστοποίηση της πίεσης και την ενίσχυση της διάθεσης, μέχρι τη βελτίωση των σχολικών επιδόσεων. Κάτι επίσης πολύ σημαντικό είναι η δημιουργία ενός περιβάλλοντος που θα το διευκολύνει να κοιμηθεί. Για παράδειγμα, η τηλεόραση και τα ηλεκτρονικά παιχνίδια στο παιδικό δωμάτιο θα δυσκολέψουν πολύ την κατάσταση και θα αποτρέπουν το παιδί από το να κοιμηθεί.

  1. Διδάξτε το παιδί να «ακούει» το σώμα του

Βοηθήστε το να καταλάβει ότι το σώμα μας αντιδρά σε ότιδήποτε το ενοχλεί. Για παράδειγμα, ένας πονοκέφαλος είναι συνήθως ένδειξη άγχους και stress. Αν αυτό το αναγνωρίσει θα καταλάβει ότι πρέπει να κάνει κάτι για να το αντιμετωπίσει. Σε μια τέτοια περίπτωση θα πρέπει να ηρεμήσει και να προσπαθήσει να αποβάλει οποιαδήποτε σκέψη το έχει αγχώσει. Σιγά-σιγά θα μάθει να «ακούει» το σώμα του και να αναγνωρίζει τα σημάδια που του στέλνει και θα καταφέρει να μετριάσει το άγχος του.

  1. Διαχειριστείτε το δικό σου stress

Το stress είναι μεταδοτικό. Όταν οι γονείς είναι αγχωμένοι, προκαλείται άγχος και στα παιδιά. Πρέπει λοιπόν, να δείξετε στο παιδί σας ότι και εσείς χαλαρώνετε και αντιμετωπίζετε το άγχος σας με τον σωστό τρόπο.

  1. Διδάξτε στο παιδί ότι τα λάθη είναι φυσιολογικά

Μεγάλο μέρος του άγχους των παιδιών προέρχεται από τον φόβο τους, μην κάνουν λάθη. Πρέπει να του υπενθυμίσετε ότι δεν είναι εφικτό να κάνουμε τα πάντα σωστά ή να ξέρουμε τον σωστό τρόπο για να κάνουμε κάτι. Το πιο σημαντικό πράγμα που πρέπει να μάθετε στο παιδί είναι, πώς να συνεχίζει μετά από ένα ενδεχόμενο λάθος ή μία αποτυχία. Η σωστή αντιμετώπισή τους θα το κάνει πιο δυνατό και έτοιμο να τα ξεπεράσει.

ΠΗΓΗ: www.paidiatros.eu

36 Ιδέες για να βοηθήσετε το παιδί να μελετά σωστά στο σχολείο και στο σπίτι

  1. Βοηθήστε το παιδί σας να μάθει να αναζητά όρους και πληροφορίες σε λεξικά και εγκυκλοπαίδειες.
  2. Δείξτε του πώς να ετοιμάζει την τσάντα του με βάση το σχολικό πρόγραμμα της ημέρας
  3. Απομακρύνετε ό,τι περιττό από το γραφείο του.
  4. Προμηθεύστε το με έναν πίνακα ανακοινώσεων για να αναρτά το πρόγραμμα της εβδομάδας και τις αντίστοιχες υποχρεώσεις του.
  5. Εξασφαλίστε ένα συγκεκριμένο μέρος για διάβασμα.
  6. Καθορίστε ένα ημερήσιο πλάνο μελέτης και ελεύθερου χρόνου.
  7. Δείξτε του πώς να κρατάει σημειώσεις στο σχολείο.
  8. Όταν αναφέρεστε σε γράμματα, να χρησιμοποιείτε πάντα τους ήχους και όχι τα ονόματα των γραμμάτων: /λ/ και όχι λάμδα, /α/ και όχι άλφα
  9. Φροντίστε να φέρετε το παιδί σε επαφή με κείμενα προς ανάγνωση (οποιασδήποτε μορφής) της δικής του επιλογής και ενδιαφέροντος.
  10. Προτρέψτε το παιδί να κάνει καταιγισμό ιδεών πριν αρχίσει να γράφει μια έκθεση
  11. Προτρέψτε το παιδί να δημιουργεί ένα πλάνο της έκθεσης
  12. Προτρέψτε το παιδί να διαβάζει φωναχτά/ να ηχογραφεί το κείμενο που έγραψε ώστε, ακούγοντάς το στη συνέχεια, να εντοπίσει πιθανά λάθη
  13. Δημιουργήστε ποιηματάκια για κάποιους κανόνες γραμματικής.
  14. Προτρέψτε το παιδί να εντοπίζει ομοιότητες και μοτίβα όταν μελετάει τις κλίσεις των ουσιαστικών και των ρημάτων και να τις σημειώνει με διαφορετικά χρώματα.
  15. Δημιουργήστε ακρώνυμα για φαινόμενα γραμματικής, για πληροφορίες στην ιστορία, στη γεωγραφία κ.τ.λ. Π.χ.: Όσλο ? Νορβηγία Στοκχόλμη ? Σουηδία Ελσίνκι ? Φινλανδία (Η σειρά των πρωτευουσών από την αριστερή προς τη δεξιά πλευρά του χάρτη)
  16. Ενθαρρύνετε το παιδί να εντοπίζει τις λέξεις-κλειδιά (κύρια σημεία) και να τις υπογραμμίζει.
  17. Ενθαρρύνετε το παιδί γράψει έναν πλαγιότιτλο για κάθε παράγραφο που έχει μελετήσει.
  18. Bοηθήστε το παιδί να χρησιμοποιεί τον τρόπο με τον οποίο μαθαίνει καλύτερα και ενθαρρύνετέ το να αναπτύξει τις δικές του στρατηγικές.
  19. Ενημερώστε το δάσκαλο για τις δυσκολίες του παιδιού. Φροντίστε να έρθει σε επαφή με τον ειδικό παιδαγωγό, που παρακολουθεί το παιδί, για να συνεργαστούν με στόχο να πετύχουν την καλύτερη αντιμετώπιση του παιδιού στο σχολείο.
  20. Αν το παιδί έχει νέο δάσκαλο αυτή τη χρονιά μην επαναπαύεστε ότι ο προηγούμενος έχει ενημερώσει τον καινούριο. Κάντε το εσείς και συζητήστε μαζί του όλα τα ζητήματα που σας απασχολούν.
  21. Εάν το παιδί παρουσιάζει διάσπαση προσοχής τότε χρειάζεται συχνά διαλείμματα όταν διαβάζει, επειδή δεν μπορεί να συγκεντρωθεί για πολύ ώρα.
  22. Απομακρύνετε από το χώρο που διαβάζει όλα τα ερεθίσματα (οπτικά ή ακουστικά) που πιθανόν να τραβούν την προσοχή του. Επίσης απομακρύνετε το γραφείο του από παράθυρα.
  23. Εάν γράφει με το αριστερό χέρι ενημερώστε τη δασκάλα για να το βοηθήσει και αυτή στο σχολείο και αφήστε το ελεύθερο να γράψει όπως θέλει.
  24. Να συμβουλεύεσθε καθημερινά το πρόχειρο τετράδιο σημειώσεων του παιδιού σας σχετικά με τις υποχρεώσεις του για το σπίτι.
  25. Να επιβεβαιώνετε από το βράδυ ότι το παιδί σας έχει τον απαραίτητο εξοπλισμό για το σχολείο και να ετοιμάζετε τη σχολική τσάντα εγκαίρως.
  26. Εάν το παιδί σας εργάζεται σε πολύ αργούς ρυθμούς συζητήστε το θέμα με τη δασκάλα και σκεφθείτε διάφορους τρόπους για να συντομεύσετε τη μελέτη του στο σπίτι.
  27. Εάν δυσκολεύεται καθώς διαβάζει κάποιες λέξεις τονίστε τις με χρωματιστό μαρκαδόρο.
  28. Εάν χάνει το σημείο που βρίσκεται, δείξτε του πώς να χρησιμοποιεί ένα χάρακα ή ένα μικρό χαρτόνι για να κρύβει το υπόλοιπο κείμενο, πέρα από τη γραμμή που διαβάζει.
  29. Ακόμα και εάν συλλαβίζει αποφύγετε καυστικά ή αρνητικά σχόλια αναφορικά με την απόδοσή του.
  30. Δείξτε κατανόηση για την αρνητική στάση που μπορεί να έχει απέναντι στο διάβασμα και προσπαθήστε να αλλάξετε αυτά τα αισθήματα με ευχάριστο τρόπο. Για παράδειγμα, διαβάστε μαζί του κάποιο εικονογραφημένο βιβλίο ή περιοδικό και στη συνέχεια ζωγραφίστε κάτι ή να φτιάξτε ένα κολλάζ με αφορμή αυτά που διαβάσατε.
  31. Αν μελετάει κάποιο θεωρητικό μάθημα (π.χ.: Ιστορία) προτρέψτε το να διαβάσει πρώτα την περίληψη του κεφαλαίου ? αν υπάρχει ? ώστε να έχει μια συνοπτική εικόνα του περιεχομένου.
  32. Βοηθήστε το να μάθει ευκολότερα τα ιστορικά γεγονότα φτιάχνοντας σχεδιαγράμματα και δίνοντας ένα εύθυμο τόνο στις μνημονικές τεχνικές που χρησιμοποιείτε.
  33. Βεβαιωθείτε ότι το παιδί κατανοεί τις γραπτές οδηγίες σε μια εργασία. Ζητήστε του να σας πει με δικά του λόγια το περιεχόμενο των οδηγιών και ξεκαθαρίστε ό,τι δεν έχει καταλάβει.
  34. Φροντίστε να εμπλουτίσετε το λεξιλόγιό του. Αυτό θα βοηθήσει όχι μόνο στην κατανόηση του γραπτού λόγου (θεωρητικά μαθήματα) αλλά και του προφορικού.
  35. Εάν η ορθογραφία είναι το αδύνατο σημείο του παιδιού σας τότε θα ήταν καλό να γράψετε σε μία κάρτα τη λέξη που το δυσκολεύει και να τονίσετε με διαφορετικό χρώμα τα γράμματα που πιθανόν να το μπερδεύουν
  36. Χρησιμοποιείστε διασκεδαστικούς τρόπους για την εξάσκηση στην ορθογραφία (π.χ: κρεμάλα, σταυρόλεξα, κ.λ.π).

Πηγή: infokids.gr

7o Μαθητικό Συνέδριο Πληροφορικής 2015

Με ιδιαίτερη περηφάνια και ικανοποίηση καμαρώσαμε τα παιδιά της ΣΤ΄ τάξης του σχολείου μας στο 7o Μαθητικό Συνέδριο Πληροφορικής 2015, στη Θεσσαλονίκη σήμερα Τρίτη 21 Απριλίου 2015.

Τα παιδιά παρουσίασαν την εργασία τους στην κεντρική σκηνή του Νόησις, παρουσία πολλών μαθητών /ριών Α/θμιας και Β/θμιας Εκπαίδευσης από όλη την Ελλάδα. Αφορούσε ένα γερμανικό παραμύθι σε ψηφιακή μορφή, που έφτιαξαν με τη βοήθεια της εκπ/κού Γερμανικών κ. Δημητριάδου Χριστίνας και την αμέριστη βοήθεια και υποστήριξη τόσο της Δ/ντριας κ. Λαφάρα Αναστασίας όσο και της δασκάλας κ. Τσάντζου Ελένης, που συνόδεψαν τα παιδιά στην Θεσσαλονίκη.

Είναι σημαντικό τα παιδιά να επικοινωνούν τη δουλειά τους με όλη την εκπ/κή κοινότητα, να αισθάνονται και να βιώνουν τη σημαντικότητα της συμμετοχής τους σε επιστημονικά συνέδρια, αποκομίζοντας εμπειρίες που θα χτίσουν την προσωπικότητά τους και τον αυτοπροσδιορισμό τους ως αξιόλογα άτομα.

Η εργασία που παρουσιάστηκε στο Συνέδριο ήταν το αποτέλεσμα συλλογικής δουλειάς όλων των παιδιών της ΣΤ΄ τάξης του σχολείου μας, με την βοήθεια και καθοδήγηση της κ. Δημητριάδου Χριστίνας.

Πολλά συγχαρητήρια σε όλους και σε καθένα ξεχωριστά:

Στην Ελισάβετ, στον Κωνσταντίνο Β., στην Ελένη, στον Γιάννη Ζ., στον Γιώργο, στον Γιάννη Κ., στον Παναγιώτη, στον Μάνο, στον βασίλη, στον Κων/νο-Γιώργο, στον Δημήτρη Π.,  στον Φώτη, στην Ξένια, στην Όλγα, στον Βαγγέλη,  στον Δημήτρη Χ., στον Ξενοφώντα και στην Έρα!!

Και φυσικά πολλά συγχαρητήρια στην εμπνεύστρια που βοήθησε να υλοποιηθεί το έργο, την κ. Δημητριάδου Χριστίνα!

Τα παιδιά μέσα από τη συμμετοχή τους στο Συνέδριο ήρθαν σε επαφή με άλλα παιδιά από όλη την Ελλάδα, γνώρισαν τις δουλειές τους που αφορούσαν τις νέες τεχνολογίες, εμπνεύστηκαν, ενθουσιάστηκαν, διασκέδασαν, έμαθαν…

Το Συνέδριο που οργανώθηκε στο Κέντρο Διάδοσης των Επιστημών και Μουσείου Τεχνολογίας «Νόησις», στις 21-22-23 Απριλίου 2015, μεταδίδεται ζωντανά μέσω του Πανελλήνιου Σχολικού Δικτύου, στην παρακάτω ηλεκτρονική διεύθυνση:

http://vod-new.sch.gr/live

 

ΕΟΡΤΑΣΜΟΣ ΤΟΥ ΟΛΟΚΑΥΤΩΜΑΤΟΣ

ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΗ

Το σχολείο μας θα συμμετέχει στον εορτασμό της 193ης επετείου του Ολοκαυτώματος, στην πομπή του Σαββάτου 18 Απριλίου 2015. Παρακαλούνται ο σημαιοφόρος και οι παραστάτες  να βρίσκονται στο σχολείο (στον πλάτανο) στις 18.15 μ.μ. για να μεταβούν συνοδεία της κ. Γιούρου Καλλιόπης στον Ιερό Ναό  Αγίου Μηνά. Οι εκδηλώσεις θα τελειώσουν γύρω στις 20.00 μ.μ. οπότε και τα παιδιά θα επιστρέψουν στα σπίτια τους.

Την Κυριακή 19 Απριλίου 2015, σύμφωνα με την μέχρι τώρα ενημέρωση:

  • η σημαία και οι παραστάτες θα πρέπει να είναι στις 10.15 π.μ. στο σχολείο, για να μεταβούν στη δοξολογία, συνοδεία της κ. Χριστίδου Όλγας
  • όλα τα παιδιά που συμμετέχουν στην παρέλαση θα πρέπει να είναι στις 11.45 π.μ. στην αυλή του πρώην 2ου Δ.Σ. Νάουσας, όπου θα περιμένει η γυμνάστρια κ. Οικονόμου Μαριάνθη

Αν υπάρξει οποιαδήποτε αλλαγή θα ενημερωθείτε έγκαιρα μέσω της ιστοσελίδας.

Η ΔΙΕΥΘΥΝΤΡΙΑ

ΛΑΦΑΡΑ ΑΝΑΣΤΑΣΙΑ

Στο Μουσείο και εργοστάσιο Σοκολάτας

Νιώθουμε ιδιαίτερα τυχεροί που αποφασίσαμε και πραγματοποιήσαμε τελικά όλες οι τάξεις, την εκπ/κή επίσκεψη στο Μουσείο και εργοστάσιο Σοκολάτας, σήμερα 1 του Απρίλη 2015-και δεν ήταν πρωταπριλιάτικο αστείο!

Οι εντυπώσεις μας μετά την επίσκεψη είναι εξαιρετικά θετικές. Η όλη οργάνωση της επίσκεψης στο Μουσείο και εργαστήριο, από την πλευρά των διοργανωτών  υπήρξε επαγγελματική. Μάθαμε για την ιστορία και τη διαδρομή της σοκολάτας ξεκινώντας από το μύθο μέχρι την σημερινή πραγματικότητα. Φάγαμε, ήπιαμε, είδαμε… διασκεδάσαμε αλλά και μάθαμε με βιωματικό τρόπο την παρασκευή της σοκολάτας από τη στιγμή που παίρνουμε τον καρπό από τα κακαόδεντρα μέχρι την τυποποίηση και διάθεση στην αγορά.

Θαυμάσαμε επίσης γνωστά έργα τέχνης (π.χ. Γκουέρνικα) αλλά και μνημεία (π.χ. Λευκός Πύργος) … αντικείμενα, προτομές κ.ά. φτιαγμένα από σοκολάτα…

Όλα ήταν πραγματικά υπέροχα!!

Α΄ Βοήθειες στην ΣΤ΄τάξη

Με μεγάλη μας χαρά υποδεχτήκαμε την κ. Λιούλια Χρύσα, νοσηλεύτρια του ΕΕΣ Βέροιας, τη Δευτέρα 31 Μαρτίου 2015 και ώρα 9.00 π.μ., για να διδάξει στα παιδιά της ΣΤ΄ τάξης τρόπους να αντιμετωπίσουν ένα περιστατικό που χρειάζεται να προσφέρουν, με ασφάλεια, τις πρώτες βοήθειες σε ένα συμμαθητή ή μια συμμαθήτριά τους.

Η ενημέρωση έγινε στα πλαίσια προγράμματος  Αγωγής Υγείας.

Το ενδιαφέρον των παιδιών μεγάλο…